_Yggdrasil_

Trådstartare
Vi ska göra en liten enkel uteplats och kikar nu på lite olika parasoll.
Men jag har upptäckt att det finns en hel uppsjö av olika varianter... Vi vill ha ett tåligt parasoll som inte blåser sönder så lätt.
Jag tycker att de med trästomme är otroligt fina men är de tåliga?
Eller e de med aluminium stomme bättre?

Sv: Parasoll

Tips! Vi köpte ett 4 meters parasoll på IKEA för många år sedan som har hållit hur bra som helst! Har stått ute uppfällt från april/maj till okt och funkar hur bra som helst. Såg det på Ikea för några veckor sedan 795:-, tror jag :). Har en grålackad metallstomme.

Kan nu svara på min egen fråga: Den med träben överlevde inte en mindre sommar storm (ihop fällt) Det med aluminiumben överlevde till och med fösta höst stormen utan att gå sönder :)

det fins väl inte paraoll med träben? Är du säker på att du inte menar paviljong?

Parasoll är som enn stort paraply:)

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Pegasus63
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 763
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka