para min tik

zazza girl

Trådstartare
Ha stött på ett problem med min tik nu när vi håller på att para henne .
Hon är hur villig som hälst och ta i mot hanen.

Men hon orka inte hålla upp han ..
När han är på henne så efter ett tag sätter hon sig och ramla ihop ...

Så någon som kan hjälpa mig med vad vi kan göra ..?

Hon ska till hanen i morgon igen ..

Tacksam för hjälp..

Sv: para min tik

Ni kan ju allt palla upp med kuddar alt sätt in ett ben under under tiken när de fastnat för jag antar att det är vi hängningen det är problem att hon inte orkar stå upp. Ni kan ju också försöka vända på hanen när de fastnat. Vad är det för ras?

Oki.. Vi försökte hålla upp henne nu i dag när vi parade henne. .
De en ddb ..

Så hanen väger runt 55 kg och tiken med ..

Han ha. Även prooblem att nå fram vid jukningarna. Så han kommer inte in i henne heller..

Oki.. Vi försökte hålla upp henne nu i dag när vi parade henne. .
De en ddb ..

Så hanen väger runt 55 kg och tiken med ..

Han ha. Även prooblem att nå fram vid jukningarna. Så han kommer inte in i henne heller..

Ni har alltså inte fått till nån hängning?
Är ni säkra på att det är rätt dag? Har tiken blivit parad förut och har hanen parat förut?

Japp bägge ha parat förut . Hon är hur villig som hälast och viker undan svansen och särar på benen ..

Vad är de för dag ?

Alltså att det är rätt dag ni försöker para på. Tagit progesteronprov på tiken? Gjorde hon inte så förra gången hon blev parad? Om det är storleken som är problemet så kan ni testa er att para i backe för att få tiken högre/lägre.

Nä vi ha inte tagit några prov på henne utan bara gjort på de gamla normala sättet .. ;-)

Hon ha löpt 14 dagar i dag och vikit sig nu sen i torsdag.

Och hon säger inte i från eller något till hanen utan bjuder in han på lek och tillåter han att hoppa upp på henne
Men sen så orka hon inte stå kvar med han på sig når han ha hållt på ett tag ..

Så vet inte vad jag ska göra . Vi ha två st nu i dag som försökte hålla upp henne men de gick inte .

Vad jag har förstått, av din polares (?) tråd på vovve så kan ingen av er någonting om parning o avel, så då är det bästa att avstå.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 989
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 895
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
3 022
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat