Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför köper du inte dig en renrasig leonberger (från friska linjer) istället?
TS skriver ju att hon vill ha en valp från SIN tik.![]()
TS skriver ju att hon vill ha en valp från SIN tik.![]()
Precis som du skriver så känner h*n ju sin hund bäst. Här sitter det bara folk som är negativa och vrålar renrasigt. Jag tycker det är så trist när sådanna här saker ploppar upp och många ska vara så negativa hela tiden. Jag har i alla fall världens bästa rondell hemma. Han är bara bäst. Så det så.Jag ser ingen som helst anledning att inte para om du vet att hunden är frisk...
Bara för att folk här är anti blandis så betyder inte det att det är sämre att para en blandras än en renrasig. Ser inget negativt i att för de goda generna vidare.
Blandisar brukar man avla vidare på för deras bra psyke/temperament.
Renrasiga brukar man avla vidare på pga deras utseende.
Jag föredrar då temperament. Men jag älskar blandisar. Varför tänker jag inte gå in på, känner till alla diskussionssugna människor på forum i allmänhet, och jag är inte en av dom.
Följ din instinkt. Vad tycker du själv? Samtidigt får man tänka på det som många andra sagt, om hunden får 10 valpar, hittar du hem till alla om tex dom som tingat hoppar av?
Och att ha resurser, det kan kosta mer pengar än man vill tro. Hoppas du hittar det rätta valet iallafall!![]()
Precis som du skriver så känner h*n ju sin hund bäst. Här sitter det bara folk som är negativa och vrålar renrasigt. Jag tycker det är så trist när sådanna här saker ploppar upp och många ska vara så negativa hela tiden. Jag har i alla fall världens bästa rondell hemma. Han är bara bäst. Så det så.
Risken tar man även med en renrasig hund.
Och de som förespråkar renrasavel så hårt tycker förmodligen att det är lika trist med människor som enbart går till sina egna erfarenheter och blundar stenhårt för alla de annonser på hundar som trillar upp på nätet dagligen med blandrashundar till omplacering, bara vägrar att se alla de stackars hundar som avlivas för att de inte alls är så friska som folk vill påstå att blandraser är, varken i kroppen eller i skallen.
Risken tar man även med en renrasig hund.