• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nex
  • Startdatum Startdatum
N

nex

hejsan alla!!
jag har en liten fråga med det här med papper på hästen det finns ju gröna osv.. vad menas med det.. jag kan inget om sådant??
:confused:

Gröna papper betyder att hästen har en för rasen godkänd stam. Antar att det är samma som gäller för alla raser, men för halvblod betyder det att pappa, morfar och mormorsfar måste vara godkända.

Mitt halvblodssto har vita papper, för hon är e:godkänd hingst, men har en mormorsfar som inte är godkänd, men är halvblod. Men hon är född 1990 och jag tror att reglerna har ändrats sen dess :o

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 991
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 397
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka