Papper för tävling av ponny?

Asa_S

Trådstartare
Har ju själv aldrig tävlat ponny men ska nu förhoppningsvis börja skicka ut barn på banorna. Kan ni hjälpa mig med vad som gäller för de olika nivåerna?

Klubb: medlemsskap, vaccinationsintyg (visst räcker det med de två första sprutorna eller ska den efter ett halvår också vara färdig?) hur är det med mätintyg? chip? grönt kort?

Lokal: medlemsskap i klubb, vaccinationsintyg, mätintyg, chip, lokallicens för ryttaren, grönt kort för ryttaren

Regional: som lokal plus hästlicens (ponnylicens men det är väl samma?)

Har jag glömt något? Känns som om det vore mycket enklare att tävla själv än att fixa allt åt någon annan... :crazy:

Sv: Papper för tävling av ponny?

Verkar som om du fått med det mesta. Vet inte om mätintyg och chip krävs för klubbnivå (har inte startat klubbtävling på flera år), men det är bättre att vara på den säkra sidan (speciellt med vaccination) grönt kort krävs inte. Alla hästar ska ha pass också, men det har de kanske redan.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
E
Hoppning Jag undrar helt enkelt hur det funkar nu för tiden med vilka papper man ska visa i sekretariatet på tävling? I det här fallet lokal LD...
Svar
3
· Visningar
1 958
Senast: Fredag
·
L
Tävling Tjena! Som rubriken lyder "Vilka viktiga papper måste man ta med sig på tävlingsplatsen". Ska tävla i en lokal tävling nu till helgen...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Alinadenfina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka