Pappas katt skiter i hans säng.:o

Annie_92

Trådstartare
Han har haft den här katten i snart 9 år nu, och han det enda "hyss" han gjort tidigare har varit att ta in någon sork och kräkts på mattan nån gång. Men nu har han på senaste tiden fått för sig att pappas säng är en kattlåda och även mattan i hans rum. Det började i höstas och han har sen med mer eller mindre mellanrum varit där lite då och då. Bara i sängen har har varit 5 gånger, på mattan nåt sånt antal där med.
Vad tror ni att detta kan bero på? Inkontinens? Senil?

Mycket tacksam för svar!

Sv: Pappas katt skiter i hans säng.:o

Jag skulle säga att antingen är katten sjuk eller så är det något han vantrivs över.

En veterinärundersökning är en bra början för att utesluta sjukdom.

hmm, jag har svårt att tro att att plötsligt skulle vantrivas eftersom tillvaron hos min far inte precis förändras särskillt mycket på de nio år han varit där och han verkar inte speciellt hängig heller. Är helt som vanligt.:s
Men en veterinärundersökning kan nog vara på sin plats endå till att börja med. Man vet ju aldrig vad man kan hitta..

En del katter är riktiga tuffingar och visar inte att de mår dåligt.
Min ene katt kissade blod men var till sättet precis som vanligt. Gick inte att se på honom att han var sjuk.

Hoppas ni kommer på vad som är fel.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 849
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka