G

Goldpilz

Jag letar för fullt efter en Papillon tik, men det verkar vara populärt med tikar just nu, så det tycks mest finnas endast hanar kvar när man ringer.

Jag undrar om det är någon som vet om det finns några uppfödare utav Papillon i Småland? Jag har försökt söka mig till det på olika hemsidor, men inte funnit några i Småland.

Tacksam för svar!

Mvh Goldpilz
 
Sv: Papillon

därför ställer man sig i kö på en tik hos den/de uppfödare man tycker bäst om.

Dom du ringt måste ju ta fler kullar?
 
Sv: Papillon

okej. du är alltså lika impulsiv å otålig som mig?:angel:

Allt ska ske omedelbart bums;)
 
Sv: Papillon

okej. du är alltså lika impulsiv å otålig som mig?:angel:

Allt ska ske omedelbart bums;)


Ja, då är vi nog ganska så lika.

Saken är den att jag letat Papillon i flera månader nu och varje gång jag funnit en valpkull och ringt till uppfödaren, så har redan tikarna tingats bort.

Visst finns det massvis med uppfödare över hela Sverige, men jag orkar inte åka bil i hundra mil, när det kanske finns uppfödare i närheten?

Hjälp mig! :D
 
Sv: Papillon

Det kanske är bäst att du löser problemet med din hund Emil INNAN du tar hem någon ny hund?

Läste i din andra rtråd men skrev inget där- Reagerade dock på att du tvärvänt och kallar din hunds uppfödare för oseriös, när du under ditt tidigare nick försvarat allt vad blandrasavel heter, och tyckt att vi som ser blandrasuppfödare som oseriösa är vidriga och hemska?

Hoppas det löser sig för dig och hundarna! en pappistikj är nog en lättare match en än BC/labhane. Se till att gå kurser och ta mycket hjälp med din nya valp, och lös det med Emil först.

OM han nu verkligen är så "onormal" som du skriver i den första tråden, är det kanske bäst att avliva honom?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 896
Senast: hastflicka
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 492
Senast: Nevermind
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp