Pannkakssniglar!

gul_zebra

Trådstartare
Köpte 3 pannkakssniglar, idag anlände 6 st :)

5d9cde1a277c26db91a5c39488bdb3be.JPG

23329642c5abfc70265544fd20392b25.JPG

5693751b5eb98a6b4fa8742a80f405c9.JPG

Visst är de väl söta!
(Okej, jag erkänner att de är fula. Men de blir söta sen!)
:D

Sv: Pannkakssniglar!

Men :eek:

Dom där va ju inte direkt söta :crazy: Å kan ju säga att jag inte kommer vara sugen på pannkakor dom närmaste dagarna efter att man har sett dom där :D

Hmm, måste verkligen få fråga...exakt vad har man dem till???

men zebran, flodisen har inte sett dina STOOORA snäckor. kan du inte lägga in en bild på dom!! Please!

Som Petsnails grejjen
Falsk marknadsföring :mad:

--------------
viskar:
zebris försöker få mig att vilja ha en sån där alternativ mördarsnigel :eek:

Ojoj...

husdjur?

aja, alla har olika intressen, så är det bara... o tur är väl det att nån gillar sniglarna...=)

Går de att ta i överhelataget? Och hur sjutton tar man upp de?

Asså Kevins beskrivning av hans verkar det som om han har små hamster hus till sina (lr vem det var) - äckligt :eek:

Hmm, sån beskrivning har jag inte sett :confused:

De var lite krångliga först, finns ju inget skal att ta i, men det går rätt lätt nu när jag fått in knycken om man säger så. Man får putta på de så ramlar de åt sidan efter lite glid och blir lättare att plocka upp :D

De är inte klibbiga heller, lite mer typ... "klistriga". Inte så de verkligen fastnar men de känns lite så ändå liksom. Men jag kan inte rekommendera någon att skaffa för många på en gång, de är skitsnabba! Blir svårt att hålla reda på alla. Därför jag tänkte att 2-3 st kunde få flytta :p

Små hål kan de ta sig genom också - En sjättedel av kroppsbredden och de kan trycka sig igenom :eek: Så en petbox till pannkaksbebbar vore nog inte lämpligt :D Jag har sån tur så jag kan använda en plastbytta som tigrarna kom i (och kan skicka en likadan med hål och lock och allt om du ångrar dig ;)) med små hål i, och locket sitter så pass tajt så de kan omöjligt trycka upp det - för skulle de kunna öppna lock så har de ju inget skal som hindrar de från att ta sig ut. fatslug (som mina kommer från) hittar visst bebbar hos de andra lite då och då :p
En sån där plastbytta för kattgräs kan nog också funka bra om man gör hål med en liten nål i locket. Skulle använda en sån till mina först men jag har den till snäckbebbarna istället :)

gul_zebra skrev:
Hmm, sån beskrivning har jag inte sett :confused:

De var lite krångliga först, finns ju inget skal att ta i, men det går rätt lätt nu när jag fått in knycken om man säger så. Man får putta på de så ramlar de åt sidan efter lite glid och blir lättare att plocka upp :D

De är inte klibbiga heller, lite mer typ... "klistriga". Inte så de verkligen fastnar men de känns lite så ändå liksom. Men jag kan inte rekommendera någon att skaffa för många på en gång, de är skitsnabba! Blir svårt att hålla reda på alla. Därför jag tänkte att 2-3 st kunde få flytta :p

Små hål kan de ta sig genom också - En sjättedel av kroppsbredden och de kan trycka sig igenom :eek: Så en petbox till pannkaksbebbar vore nog inte lämpligt :D Jag har sån tur så jag kan använda en plastbytta som tigrarna kom i (och kan skicka en likadan med hål och lock och allt om du ångrar dig ;)) med små hål i, och locket sitter så pass tajt så de kan omöjligt trycka upp det - för skulle de kunna öppna lock så har de ju inget skal som hindrar de från att ta sig ut. fatslug (som mina kommer från) hittar visst bebbar hos de andra lite då och då :p
En sån där plastbytta för kattgräs kan nog också funka bra om man gör hål med en liten nål i locket. Skulle använda en sån till mina först men jag har den till snäckbebbarna istället :)

Oj shit :p du fick ju skicka med vad sjutton du ville :crazy: har frågat min kompis om hon vill ha några.. :idea:

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Puffindog
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 340
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 761
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 044
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar