Panik! Debutera dressyr!

Daredevil

Trådstartare
Börjar få lite smått panik!
Ska starta min första dressyrtävling på söndag, och till råga på det är det även hästens första tävling någonsin. Tack och lov för att det är på hemmaplan!

Ska då rida LC:2, och har tittat lite på filmer på tuben och sett att de svänger åt höger efter inridningen, men visst är det vänder? eller har jag lärt mig fel nu? :crazy:

Något speciellt man bör tänka på, har ni några tips till mig - nybliven dressyrryttare?

//Förvirrad Tonåring

Senast ändrad:
Sv: Panik! Debutera dressyr!

Jag har aldrig tävlat dressyr, men i programmet står det höger varv vad jag kan se. Har du inte programmet ?

Nu har jag googlat mig till rätt program i alla fall...
Höger är det :grin:

Men frågan bistår:

Vad bör jag tänka på?

Jag har också tävlat LC:2, tänk på att rida otroligt noggranna vägar, byt gångart där du ska och tänk 1 steg före hela tiden. Genom att vara noggrann behåller du många poäng.

Lycka till:D
/Lisa

tänk på snygga hörn och vägar och korrekta gångartsbyten, så kommer det gå bra! och le ;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
Dressyr Lägger den här på dressyr eftersom det är en dressyrtävling det handlar om, och dressyrtävlingar är ju lite speciellt eftersom det är...
Svar
0
· Visningar
783
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 781
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2