T
Tufsen
Ska ringa Strömsholm idag... Idag är det en vecka sedan min häst fick tänderna fixade av en hästtandläkare som var i trakten. Min hovslagare rekommenderade honom. Min häst har inte blivit kollad av en "riktigt" tandläkare på några år, det har varit veterinärer som kollat hans tänder. Det var mkt att göra och jag visste att de kan få ont i några dagar efteråt så han har fått smärtstillande av vet, jag ringde, som inte alls blev glad över detta...
Nu har det gått en hel vecka och jag är jätteorolig. Han försöker äta höet, men tuggar och sedan kommer det ut igen, några få tuggor får han i sig, så han lever typ på betfor, äpplen och havre. Idag gick han ifrån maten t o m. Jag mår skitdåligt, ska hästen DÖ för att jag ville hans bästa och kolla tänderna?
Någon som varit med om liknande?
Hur länge klarar en häst sig på betfor (i mängder) och pyttelite hö?
Jag vet inte vad jag ska göra, vad ska vet. göra när han inte äter pga tänderna? Borde inte ha ont pga smärtstillande.
Varit i kontakt med hästtandläkaren och han säger att i de värsta fallen har det kankse tagit 8 dgr innan hästen äter höet igen och att han måste lära om sig vad gäller tuggningen.
Nu har det gått en hel vecka och jag är jätteorolig. Han försöker äta höet, men tuggar och sedan kommer det ut igen, några få tuggor får han i sig, så han lever typ på betfor, äpplen och havre. Idag gick han ifrån maten t o m. Jag mår skitdåligt, ska hästen DÖ för att jag ville hans bästa och kolla tänderna?
Någon som varit med om liknande?
Hur länge klarar en häst sig på betfor (i mängder) och pyttelite hö?
Jag vet inte vad jag ska göra, vad ska vet. göra när han inte äter pga tänderna? Borde inte ha ont pga smärtstillande.
Varit i kontakt med hästtandläkaren och han säger att i de värsta fallen har det kankse tagit 8 dgr innan hästen äter höet igen och att han måste lära om sig vad gäller tuggningen.