PANIIIIIIIIIK! Hästpass

Minni-Borg

Trådstartare
Jag skall tävla i helgen och har inte fått med nåt pass med hästen när jag köpte honom... Hon säger att jag fick det men jag är 110% säker på att jag inte fick det! Vart får man tag i det snabbast möjligt? Visst är det veterinärerna som skriver ut det? Kan inte verterinären bara skriva under på ett papper att han faktiskt HAR ett pass, för det har han. Det vet jag. BUSSIGT med panik nu...

Sv: PANIIIIIIIIIK! Hästpass

Då är det nog bäst att du vänder dig till dom.
Jag tror inte att ett pass går att fixa på bara några dagar. Det är ofta man ser "annonser" i tidningen Islandshästen om ägare som vill ha en ny originalhandling utfärdad för sin häst och vill man då protestera mot det så har man 1 månad på sig. Alltså tror jag inte att man bara kan ordna det på några dagar...

Passet är väldigt viktigt. Det är ju som hästens ID-kort. Det är inget en veterinär kan skriva ut bara sådär. Allt finns ju där. Regnr, stamtavla, vaccinationer, importhistorik, sjukhistorik osv.

Då är det nog bäst att du vänder dig till dom.
Jag tror inte att ett pass går att fixa på bara några dagar. Det är ofta man ser "annonser" i tidningen Islandshästen om ägare som vill ha en ny originalhandling utfärdad för sin häst och vill man då protestera mot det så har man 1 månad på sig. Alltså tror jag inte att man bara kan ordna det på några dagar...

Passet är väldigt viktigt. Det är ju som hästens ID-kort. Det är inget en veterinär kan skriva ut bara sådär. Allt finns ju där. Regnr, stamtavla, vaccinationer, importhistorik, sjukhistorik osv.

F*ck, f*ck, f*ck... Ingen tävling för mej i helgen då =(

njaa, nää, jag menar vart ska du o tävla? snettans e i ingå..(niki bergman-kankaalas ställe..)
har dom mycket tävlingar på åland? eller reser du till svereige?

Hästens pass måste väl alla raser ha med så fort man är ute och kör med hästen i transport. Sen brukar man väl visa upp papper på hästen när man checkar in på tävlingsplatsen, eller är det bara SIF som är så stränga iom att bara renrasiga Islandshästar, registrerade i SIF, får lov att delta på tävlingarna.

Man ska visa att hästen är rätt vaccinerad. och att det är rätt häst.

Det är Suomen Hippos som skriver ut passen i Finland vad jag vet. Hör av dig till SIHY. Men jag tror inte det är bara sådär att få ett nytt pass utskrivet. Det måste redas ut vart det gamla tagit vägen.
Men HUR kunde du köpa häst utan att få med passet???

/Malin

Uppdate!

Jag har hittat passet :angel: Det låg hos morsan bland andra hästens papper.

Jag är för virrig ibland... :crazy:

njaa, nää, jag menar vart ska du o tävla? snettans e i ingå..(niki bergman-kankaalas ställe..)
har dom mycket tävlingar på åland? eller reser du till svereige?

Jag skall till sverige i helgen, till Uppsala :laugh: Första gången jag åker nån annanstans och tävlar än åland, förrutom FM i Ypäjä -07...
Vi brukar försöka ha en vår och en höst och ev. en till men oftast är det för få deltagare...
Tex i helgen hade vi en men det var bara 3 startande i V1, två i femgång, inga i passgrenarna eller T2, Sen ca 10 i lätta klasserna.. Slött!

Haha, ja verkligen! Ska åka och hämta det från mammas jobb nu och jag ska ha det i bilen jag ska köra med, då kommer det 100% med! :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat