Sv: pälsöm

Jag ska ev till Börjes på fredag. Vilken sorts B-vitaminer är bäst, Shy Feeder eller Emins B-vitamin?

Min pålle har också börjat få extra B-vitaminer nu, han blir så förfärligt kittlig när han fäller annars. Jag föredrar ShyFeeder, den har trevligare konsistens och luktar godare. :angel: :D Pållen äter vilket som, utan nån skillnad i effekt heller.

I höstas fick hon foderjäst och var fin i pälsen och inte öm, kanske ska börja med det igen?

Beviplex forte (flytande) som finns på apoteket tycker jag är helt outstanding, vad gäller b-vitamin!

/Sanna

Om det har funkat med foderjäst innan så är det kanske inte fel att testa det igen (innehåller ju B- vitaminer) annars föredrar jag Shy Feeder. Men det blir väl antagligen billigare med foderjäst kan jag tro.

Hon brukar vara lite öm vid höstens pälssättning men var det inte i höstas, kanske berodde det på foderjästen, kanske på något annat, men jag tror det var den som gjorde att pälsen glänste och taglet växte som ogräs.

Jag har läst i en "expertfrågespalt" att det är meningslöst att ge B-vitaminer som fodertillskott men att det inte skadar hästen, så jag tror jag provar.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
37
· Visningar
2 381
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar