sita

Trådstartare
Något har ätit upp pälsen på hela bakbenet, från korset ner mot hasen på ena hunden. Hon verkar inte klia sig så värst mycket. På magen hittade jag kryp som både liknar loppa och lus :o. ska försöka beskriva:

Svart lopphuvud, brun blank kropp, släta ben (ej hullingförsedda) springer, hoppar ej. Går med kroppen lite på högkant när man har den i handen men är platt mot huden i pälsen. (Någon som kan förstå hur jag menar?):confused:

Jag har i vart fall behandlat med Fronline så vi får se. Är lite orolig för att det ska vara någon form av pälsätare eftersom vi har pälsfår i samma stall på vintern.

Sv: Pälslus?

Hej!
Det finns 2 typer av löss, blodsugande och pälsätande.
Mot blodsugande löss vet jag av egen erfarenhet att Frontline hjälper.
Men, om jag inte minns fel så skulle man droppa med Frontline igen efter någon/några dagar.

Lycka till och hoppas att odjuren försvinner snart!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 288
Senast: fruxolisa
·
Hundhälsa Ska ringa veterinären imorgon men vill gärna spåna lite mer er också. Hunden är under utredning, eller den är snart klar och...
Svar
8
· Visningar
3 161
J
Hästvård Vad gör man när inget hjälper:confused: Har en nordsvensk åring som för ett par månader sedan började klia sig på halsen, sedan spred...
Svar
11
· Visningar
2 095
Senast: Prick
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 508
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka