Pälsbyte!

Jag antar att hon bor inomhus. Isåfall är grundproblemet att hennes kropp inte får tillräckliga signaler om när det är sommar respektive vinter, kroppen vet inte när den skall byta till sommar respektive vinterpäls. Polarhundar är inte avsedda att bo inne.
En B-vitaminspruta kan tillfälligt lösa problemet.
PL

Ok. Jo, hon bor inne, men det är bara för att det fanns inget annat val för henne (eller oss).

Det skumma är att hon tidigare år skött det här med pälsbyte galant... Det är bara just NU som det drar ut så länge på tiden... Men visst kan det långa milda vädret var en av bovarna?

Förr fanns något som hette Murnil på apoteket ett preparat som skulle stimulera pälsfällning/återuppbyggnad.
Det funkade bra men finns inte längre, kanske vet någon här om det har bytts ut mot något annat.

Damsug hunden. Det bruka vi göra med schäfern. Han tycker att det är jätteskönt.

Hon tycker INTE det är speciellt skönt eller kul att bli dammsugen.

Har nu köpt ett kosttillskott som heter Hemovital... Smakar supermums enligt lilla damen, så vi får väl se om det hjälper henne!

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 278
Senast: Bulldoozer
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 213
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 411
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 342
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar