Pälsätare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Minni-Borg

Trådstartare
Hejsan!

Har ett litet sto som jag idag upptäckte att har en kal fläck på rumpan... Det är inte så kalt att bara huden är framme men det ser liksom klippt ut, sen har hon en likadan på magen som är bara ca 1 cm stor! Kan det vara pälsätare? Smittar det till andra hästar och hur skall man behandla det?

Sedan så igår när stallägaren skulle fylla på vatten till dom sprang hon runt, runt helt frenetiskt och verkade irriterad mot magen och stog och sparkade mot magen. Detta fick jag reda på IDAG och det var igår... Skulle det vart jag själv som sett det skulle jag anat kolik och ringt till vetrinär men så var inte fallet nu. Så kolik var det ju inte...
Hon är dräktig och beräknas föla om 2mån. Kan det vara något fel med fölet? Stallägaren trodde att det bara var fölet som spelade på i magen, kan det bara vara det som irriterade henne? Tacksam för svar!

Sv: Pälsätare?

Det finns redan några trådar i ämnet pälsätare under hästvård, varför jag hänvisar diskussionen dit istället.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 192
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 519
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 141
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka