• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Raeman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 844
R

Raeman

Våran "lillkatt" får eksem i öron och ansikte med jämna mellanrum och har blivit behandlad med kortisonliknande preparat då. Nu har vi fått droppar som vi provar med bra resultat än så länge. Men nu har hon blivit som raggig baktill. Baksidan av bakbenen är det nästan bara ullpäls på :confused: Det finns inga sår eller så. Det som är att hon har som regnskållor på knäna, såna som hästen kan få. Men inga sår och hon mår hur bra som helst.

Nån som har någon idé???

M.

Sv: Päls

Det är inte allergi då? Min lilleman får vätskande sår i öronen och anisktet/halsen av en del kattfoder. Jag fick spader första gången jag upptäckte det och åkte akut in till veterinär en söndag = jouravgift + vård, men huvudsaken att han blev bra igen. :bow:

Hur fick du honom bra?
Min systers pojkvän har en kisse med kraftig foderallergi. Hon gick först på RC, men när det visade sig att hon var allergisk gick dom över på Specifik, vilket inte heller verkar funka nu. Hennes sår vill inte läka, men hon är diabetiker så kortison får man inte använda, varken i sprutform eller salva.

Enligt första proverna (inte samma vet som vi har nu) är hon allergisk mot sina egna antikroppar... Vi gick till en annan vet för ett andra utlåtande och h*n sa på rak arm att vi skulle byta foder. Så det blev Specific. Det blev fortfarande sår med jämna mellanrum även om det blev mer sällan i början. Likadant när de fick Hill's. Nu äter de Katty från Grodden, det är i alla fall inga färgämnen i det. Det har inte blivit sämre i öronen, tycker att det har gått länge sen sprutan och tills vi fick kladda på tinkturen! :bump: Men det är det där som ser så konstigt ut i pälsen baki...

Kan tillägga att hon har konstig pälsväxt... Hon blev opererad för nåt år sen eftersom hon hade juvertumörer och så kastrerades hon samtidigt. Där hon var rakad har det bara växt ut ull. Jättekonstigt!

M.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
14 220
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Vi har en 9 månaders jämthundstik som har blivit sjuk men vi vet inte vad som är fel med henne. Det började i november då vi skulle...
Svar
1
· Visningar
1 306
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 667
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hej! Mina föräldrar har en hund med en väldig massa problem. Det är en 4-5årig schäfertik riktigt stor och långhårig, full av liv. Till...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?
  • Valp 2025