Päls som inte växer ut.

roadkilled

Trådstartare
Klippte hästarna i slutet av November. Och pälsen har fortfarande inte växt ut! Endast pyttelite. Samt några glesa strån. Man & svans växer normalt. Mask? Nej, fick svar idag från analysen och de har ingen mask. Annars är de hur fina och blanka som helst i pälsen, och de är piga och glada. B-vitamin äter dom, för pälsfällningen, som är normal, men det kommer inte ut ngn ny päls:crazy:
Förra året var pälssättningen normal....
 
Sv: Päls som inte växer ut.

Då har det helt enkelt inte börjat växa ännu, har du pälshäst så är det inte onormalt. Mina islänningar har inte satt ny päls ännu på klippta ställen.
 
Sv: Päls som inte växer ut.

Det har varit en kall och lång vinter, så det är inte så märkligt att de inte satt igång pälssättningen ännu. Och så har det ju slagit om och blivit ganska varmt nu helt plötsligt, så de kanske helt enkelt inte känner att de behöver sätta mer päls just nu. (Deras kroppar alltså!)
 
Sv: Päls som inte växer ut.

Min häst blev klippt på nyråsafton och har också mycket liiite päls, klipte bort några ställen jag missat på iom sår han hade och ar rädd att det skulle bli fult men han har verkligen ingen päls som växt ut. Iofs är jag inte orolig det har kommit förut, kan ta lite tid bara iom väder och täcken osv.
svammel svammel, det jag ville få fram är: tror inte du behöver vara orolig det brukar komma igång förr eller senare!
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Grazing
·
Hästvård Gör ni något särskilt för att motverka att hästarna får så himla dålig päls under senare delen av vintern? Just den här perioden efter...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 882
Senast: skiesabove
·
Hästvård Nu börjar det bli lite kallare och hästarna börjar sätta vinterpäls. Vissa börjar raka de för att de inte ska bli svettiga, och andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 501
Senast: Aionee
·
Islandshäst Ny häst (och hästras efter alla år som inbiten dressyrhästägare) och nya frågor som uppstår, hoppas någon kan hjälpa mig med...
Svar
3
· Visningar
2 011
Senast: Silvery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp