Pålle lös i magen...

Arabizar

Trådstartare
riktiga ko blaffor lägger han :crazy:
jag började vänja in magen hans ca 1 1/2 månad innan betes-släppet
jag betade honom varje dag + plockade stora ikea kassar med grönt o lade i boxen.
han har gått på bete sen i söndags och det är då han blivit lös i kistan :p
kan ju tillägga att det är ett riktigt matvrak!
vet ju att en del kan vara lite dåliga första dagarna men tycker inte det ser ut att bli ngt "hårdare"än....
vad göra???

mvh/Arabizar

klockan e rätt mkt :eek: :Dingen vaken kanske :rofl:
blev lite dåligt förklarat i mitt inlägg,
han har alltså gått på bete ca 8 dagar ;)
han är pigg o glad(som vanligt förutom bajset då)
/en trött Arabizar

Helt klart är det gräset han reagerar på. Kan du inte låta honom gå bara halvdagar på betet till en början??

Min blev kanonlös i magen av en avmaskning för ett par veckor sedan, jag gav mag/tarm-balans i en vecka så var hon bra igen.
Hon brukar också bli jättelös i samband med betessläpp även fast jag vant in henne på gräs innan, så då ger jag också mag/tarm-balans och det hjälper bra!

Krafft säljer Mag och tarmbalans.Även Lactamin har en produkt för för mag och tarmbalans.Dessa produkter brukar finnas hos de flesta återförsäljare av foder. :)

Jepps, se svaret ovan, det heter just Mag/Tarmbalans. Finns hos Granngården bla.Kostar 220:- för en burk pulver :)

*lånar knapp*

Är det någon här som har provat på Protexin i samband med diarre? Hur blev, i så fall, resultatet?

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 927
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 133
Senast: MayGrace
·
Hästvård Nu börjar fler och fler pållar i stallet bli dåliga i magen. Dom är uppdelade på lite olika sätt i hagarna: 3st ston har precis bytt...
2
Svar
31
· Visningar
3 542
Senast: Seabaz
·
Hundhälsa Hej! Har en korthårig collietik på 2 år. I fredags var hon hos veterinären hela dagen. Hon fick inte äta innan hon åkte dit på morgonen...
Svar
3
· Visningar
1 787
Senast: Tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka