Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hurra! Hur blandade du såpavattnet?Ofta tycker jag det är rätt irriterande om man köper en stickling av X sort och så visar det sig att det inte alls var den plantan man fick. Men den här som skulle vara Suzanne (men är en frösådd NN) är jag rätt nöjd med ändå, den är stor och kraftig och frodig och vid mycket sol får den som gula ränder ut från det rosa som ser coola ut, syns på ett par av bladen längst ned på bilden.
Visa bifogad fil 117940
Nu har jag dessutom besegrat skinnet på den köpta sticklingen Behandlade med såpavatten var 3e dag i två veckor och nu ser man inga döda spinn i mikroskopet längre och alla nya blad är friska och ej ätna på. Alla andra växter i huset har också fått behandling samtidigt eftersom jag inte orkar med en till vända med spinn på flera ställen samtidigt.
Tänker plantera ut alla paletterna i sommar i en pallkragar, så får vi se vilka jag sticklar och tar in till hösten.
En dryg matsked per liter vatten. Har haft starkare förr men upplevde att det inte var bra för växten.Hurra! Hur blandade du såpavattnet?
vilken är detta?En gammal favorit jag inte kunde låta bli att köpa
Visa bifogad fil 118201
Det är Blackberry Waffles!vilken är detta?
Så fina!Dagens favorit kanske. Jag råkade grilla den lite först, gillar den bäst själv när den är gröngul eller på sin höjd rosa. Peter's Wonder
Men ett av mina tre Flora-skott är rart nu också, medan de andra två vill vara gröna