Åhh, måtte jag vinna budgivningenVar tvungen att ta en bild på de som just idag är mina favoriter. Fick ställa dem på soffan för att få till ett ljus som mobilkameran gillade De är så fiiiina!
Visa bifogad fil 92262
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åhh, måtte jag vinna budgivningenVar tvungen att ta en bild på de som just idag är mina favoriter. Fick ställa dem på soffan för att få till ett ljus som mobilkameran gillade De är så fiiiina!
Visa bifogad fil 92262
(kan ha råkat buda på en till )Åhh, måtte jag vinna budgivningen
Jag håller tummarna!Åhh, måtte jag vinna budgivningen
Ser ut som colorful, avatar och alligator alley. Är det namnade paletter?Var tvungen att ta en bild på de som just idag är mina favoriter. Fick ställa dem på soffan för att få till ett ljus som mobilkameran gillade De är så fiiiina!
Visa bifogad fil 92262
Den som ser ut som avatar är jag osäker på, men troligen är alla tre fröisar. "Avataren" är en traderavinst där säljaren inte skrev något namn, men jag såg i efterhand att det fanns namn på några av säljarens andra sticklingar till salu och de två på sidorna är garanterade fröisar. En i en fb-grupp sa att "Avataren" var mycket(!) lik en av hennes fröisar efter Helmi, där hon sålt stickingar för ett tag sedan till 4-5 pers, så kanske är det en sådan. Vet annars tyvärr inte vad moderplantorna (eller vad man ska säga) var för sort. Själv är jag just nu glad åt allt som är fint och bryr mig inte om ifall de har namn eller inte.Ser ut som colorful, avatar och alligator alley. Är det namnade paletter?
Det är inte alls svårt. När den har blommat och alla blommorna torkat och fallit av då kan man nypa av stängeln.Tror en av mina första sticklingar satt en blomknopp är det väldigt komplicerat att ta vara på eventuella frön?
Det låter verkligen som något jag skulle tycka var alldeles för tillfredsställande kommer det en blomma ska jag helt klart ge mig ut på djupt vatten och provaDet är inte alls svårt. När den har blommat och alla blommorna torkat och fallit av då kan man nypa av stängeln.
Jag brukar lägga den i lite hushållspapper, vissa använder kaffefilter
Sen får den ligga tills den torkat helt.
När den torkat helt smular man sönder den och plockar ut alla små frön.
Det är lite pilligt å tar lite tid. Men jag personligen tycker det är lite tillfredsställande å pillar gärna frön
Håller tummarna! Lite lik Alligator Alley? Blev en liknande fröis för mig förra sommaren:Kapade precis av en stor favorit riktigt rejält. Hoppas verkligen den klarar sig. Det är en fröis och jag har inte sett något liknande på annat håll...
Visa bifogad fil 92933
OH, ja de var lika! Vilken tur, då kanske jag kan lyckas få tag på något liknande igen om den här inte klarar sigHåller tummarna! Lite lik Alligator Alley? Blev en liknande fröis för mig förra sommaren: