Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyp av toppen så den delar sigKöpte min första på Ica förra veckan och har nu läst igenom hela den här tråden.
Vad tror ni om detta?
Tänker att jag vill ha den liite högre först. Eller är det dumt?Nyp av toppen så den delar sig
jag tycker det är riktigt lätt att sära på dem sen, inga problem iaf tills där är 3-4 par blad. Har inte provat när de är störreJag vill så en omgång till, borde få plats iom att de växer långsamt i början meeen har slut på pluggbrätten som jag brukar så i. Vet att många bredsår, men hur knepigt blir det att sära på dem sen?
Låter lovande! Hur tätt sår du?jag tycker det är riktigt lätt att sära på dem sen, inga problem iaf tills där är 3-4 par blad. Har inte provat när de är större
Vill du ha en buskig planta nyper man av topparna. Isåfall finns det (vad jag vet) ingen anledning att vänta. Jag höll på och nöp av dem övverallt så fort sidoskotten visade sig, då blir det supertätt:Tänker att jag vill ha den liite högre först. Eller är det dumt?
Sådde med kanske 1-2 cm mellanrum. Särade på dem när de var ca 4 cm höga, satte dem då en och en i ett plastglas på ca 30 ml.Låter lovande! Hur tätt sår du?
Tänker att jag vill ha den liite högre först. Eller är det dumt?
Håller alla tummar och tår! Jag har också några stycken bland mina som helt stannat, vissa av dem började försiktigt växa nu i veckan, de andra tvärvägrar fortfarande.Jag sådde ju den 21/2. De grodde snabbt och har sen stått stilla och är fortfarande pyttesmå! Jag hade börjat ge upp hoppet men låtit dem stå kvar. Det stod nånstans att jag skulle ta av locket när de kommit upp men eftersom inget hände så satte jag tillbaka det och har bara låtit dem vara. Jag tror att det kan ha varit för blött också. Men iaf en planta ser ut att eventuellt kunna bli nåt! Jag tycker mig kunna ana att det kan komma ett andra bladpar snart! Håll tummarna!
Åh! Den rödrosa längst upp till vänster ser spännande ut också!Här växer det och frodas! Alla mina paletter dog en efter en under vintern så känns bra att dessa hittills verkar må bra i alla fall. Ska bli spännande att se vad det blir av dem, ett par börjar bli gula och ser ut att kunna bli riktigt fina
Visa bifogad fil 67060
Samma här; samlar inte men har också två sorter jag fått av grannen, så fina .Jag samlar inte men har två sorter. Föryngrar och flyttar till jobbet för att hålla alla i någon sorts normal storlek. Jag vill helst inte heller att de växer över hela fönstret.
Tycker det är en fördel att de är så lätta att föryngra för då kan jag alltid ha små blommor och sen slänger jag de stora.