Tack! Jag har nu gjort så med en men dom andra fick ett glas med vatten.Det går bra, men det är lättare om de är rotade i vatten innan ☺
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Jag har nu gjort så med en men dom andra fick ett glas med vatten.Det går bra, men det är lättare om de är rotade i vatten innan ☺
Håll jorden fuktig hela tiden så borde det gå fint. Om den blir väldigt trött kan man sätta en genomskinlig plastpåse över krukan så att det blir som ett litet växthus!Tack! Jag har nu gjort så med en men dom andra fick ett glas med vatten.
Tack för tipsen!Håll jorden fuktig hela tiden så borde det gå fint. Om den blir väldigt trött kan man sätta en genomskinlig plastpåse över krukan så att det blir som ett litet växthus!
Köpte två sticklingar men vad gör jag med dom nu? Ska jag bara låta de växa? De är inte så höga än, den helröda är ca 20cm och den andra är ca 15cm.
Har aldrig haft palettblad förut. Visa bifogad fil 47810
Tack!Vad fina! När de blir ”för höga” kan du toppa dem genom att klippa av stjälken ovanför ett nytt bladpar:
Visa bifogad fil 47849
När de toppas så delar sig stammen och de får ett buskigare och tätare växtsätt ☺
Tack!
Hur gör man för att få ett sånt där träd som (tror det var du) postat bild på? Klippsar av kläder som det blir som en stam, men hur gör man kronan?
Är det nån som vill sälja nån rolig stickling till mig alternativt byta?
Jag har Gilda tror jag den heter, började med en stickling för nåt år sen och nu har jag hur många som helst! Men vill gärna ha någon annan sort också
Visa bifogad fil 48019
Åh!Jag har massor med sticklingar och mindre plantor samt frön till salu!
Är det någon speciell sort/färg du är ute?
Åh!
Gärna någon helröd variant, och någon väldigt mörk/nästan svart! Jag tycker sådana som är enfärgade med en annan färg längs med kanten av bladet är fina också