Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättepalettblad, velvet nights. Mörkt mörkt röd, nästan svart. Bladen är typ sammetslika på ovansidan. Solen lyser in på bilden, det är därför de stora bladen ser ljusare ut.@Linta vad är det för sort?
Tack! Jag får nog hoppa den här gången tyvärr. Ska flytta om några veckor och undrar redan hur jag ska få med mig alla växter utan att de dör på vägenJättepalettblad, velvet nights. Mörkt mörkt röd, nästan svart. Bladen är typ sammetslika på ovansidan. Solen lyser in på bilden, det är därför de stora bladen ser ljusare ut.
Hej tråden. Jag har utifrån två plantor Ruby Road tagit sticklingar och har nu eh, 4-5 plantor tror jag. Men, hur höga blir de egentligen? Jag beskär dem ofta nu för att få dem buskigare då de vill dra iväg uppåt, och det känns lite som att jag inte gör något annat än att springa och klippa
Jag blev sugen nu efter dina bilder. Jättefint med de olika tillsammans!Några fler medlemmar i den (inte så) lilla familjen! Visa bifogad fil 18650
Ni som är duktiga på olika sorter av paletter - vad kan detta vara? Den är från Impectas masterblend (tror jag den heter?) och så vet jag inte om jag fått ”äkta” frön eller NN. Alla andra paletter ur mixen ser ut som äkta, vanligare paletter jag känner igen (men inte kan namnen på). Fick förslag på Wizard coral sunset på insta, men tycker färgerna är för oregelbundna och ”skvättade”.
Någon som har en idé?
oavsett så är det en ny favorit och jag har redan 4 sticklingar i vatten
Visa bifogad fil 54664
Paletter som drivits upp från frön är alltid NN även om de ser ut som redan existerande sorter
Jo, det vet jag men det jag undrar är om min palett ser ut som en redan existerande sort? Jag har inget intresse av att sälja sticklingar så det spelar ju ingen roll om den är äktaäkta eller bara ser äkta ut.Paletter som drivits upp från frön är alltid NN även om de ser ut som redan existerande sorter
Hur vill palettblad stå? Jag har bara söderfönster och norrfönster. Finns det nån som skulle trivas i ett norrfönster?
Planterade om mina första frösådder idag, och har några egna knoppar på G
Paletter som drivits upp från frön är alltid NN även om de ser ut som redan existerande sorter