Sv: Pålagringar
Puttar upp denna tråd lite.
Jag vill veta lite mer om varför pålagringar bildas, är det endast av inflamationer.
Fabbe har inte visat hälta på 3 år o nu när han gjorde det 1 dag, vi åker in o kollar, så har han pålagringar som innebär att hen ej får gå på böjt spår.
Det kan ju inte ha berott på inflamationer(om han nu inte har gått med det utan att visa nått). Jag har verkligen tänkt på allt jag gjort med honom när det gällt motionen, inte slita på honom, byggt upp honom ordentligt från grunden, ja verkligen tänkt att jag ska bygga upp en stark o tålig häst.
Klinikbesöket är den 20 då ska jag be om att få allt veterinären säger ang pålagringarna ner skrivet, om vad hästen klara av i arbetes synpunkt, vad för "nivå" pålagringarna ligger på osv. Jag tänkte att om det var min häst o han inte kan annvändas som han gör nu(han går nog i lätt träning) så skulle jag låta honom få beta på de evigt gröna ängarna för han mår inte bra av att stå/gå lite halvdant.
Sen igår fick jag ett svar på ett mail som jag skickat till ägaren där jag fråga vad som skulle hända med honom om han inte stanna hos mej o hon sa exakt det jag tänkte.
Så han får kanske stanna hos mej livet ut med utgångsdatum: inom en snar framtid.
Men det kankse är bra för honom, han får flyga upp i det blå o bara vila o vara glad ett tag, för att sen komma ner på jorden igen o bli människa o kunna äta det han vill o pyssla med bilar o andra fordon som han nu i dagsläget älskar.
Älskade skrutt:
[/IMG]