Sv: Pålagringar
Jag har försökt granska mej själv men kan inte finna nått som ska ha gett honom pålagringar:
Han har hela tiden hos mej gått 6 dagar i veckan pga att jag vet att det är viktigt att hålla igång, så oavsett väder eller om tiden varit knapp så har han alltid fått sin aktivitet för dagen.
Varit väldigt försiktig med underlaget o kännt mej för hela tiden hur han känns konditions mässigt, hur mycket orkar han.
Han har ej ridits varje dag utan körts, tömkörts, löslongerats på volt o fyrkant.
Har i stort sett inte tränat så hårt, mycket skogs ridning. Lätt träning fyller jag i när jag räknar foderstater.
Jag har själv ridit in honom o har tränat upp honom sen 4 år ålder. Jag vet hur man ska träna en häst för att den ska bli stark, skrev ett arbete om unghästens träning på hästkunskapen i skolan o jag fick MVG, men det ända jag gjorde var att skriva hur jag hade tränat Fabbe.
Men en grej är att han alltid har varit lite av den griniga typen i ridningen som vägrat vissa saker, men jag har gått på honom o sagt i från, vem vet kanske han hade ont? Men han har alltid utfört sakerna sen när han förstått, det är iaf vad jag trott, kanske han bara gav upp
Jag har ingen aning.
Veterinären sa att han var lite inåt tåad, men det är aldrig nått jag uppmärksammat.
Kanske han har fått fel vinkel på hoven genom åren hos mej, har alltid haft samma hovslagare hos mej? *ska fotta hovarna*
Nej jag vet faktist inte, kanske det är ärftligt? Hans pappa är redan död o han var född 96. Men jag tror det var pga någon senskada som han drog på sej på travet, han var iaf för stor för att hålla på travet, 170 hög.
Morsan är född 80(död nu) men det finns ingen info om att hon gått på travet på atg.se hon har varit avels sto sen 91.
Svårt det här o veta vad det berott på.