Grejen är att han har haft en allvarlig skada i leden med brosk och skelettskador som följd. Veterinären gav då en liten procents chans att han skulle hålla som ridhäst. Han blev "frisk" eller symptomsfri kanske bättre ord och han har nu hållt igång ett par månader, jag har inte sett någonting i detta ben när det gäller hälta svullnad eller värme. Det har sett bra ut utifrån sett. Nu då har han blivit halt på ett bakben, det jag misstänker är ju att han trots allt kanske känner av frambenet och avlastar till bakbenet som nu då tagot skada på något vis.
Jag är lite rädd att dom ska hävda att detta inte hör ihop och vill ha lite info med mig för att inte bara åka därifrån med ett behandlat bakben. Jag förstår dock att han gärna får bli mera smärtfri på bakbenet för att kunna undersöka frambenet ordentligt och utesluta smärta i det.
Men låter dock som att jag inte behöver oroa mig att dom inte ska bry sig om att undersöka eller bry sig om tanken att grundorsaken är hans skadade framben iallafall.