Pål Fritte

Amiborshi

Trådstartare
Hej, undrar ifall någon av er vet ifall Pål Fritte, kallblodstravare e.Pål Best, fortfarande är hingst och finns tillgänglig för avel? Frågat Svensk Travsport, de gav mig bara ägarens namn samt info de har på honom. Någon som vet något om honom? Funderar på leta upp nummer eller skriva till ägarna. Tacksam för info.

Sv: Pål Fritte

Kan kolla med min kompis då det är hennes moster som äger hästen (om det är samma häst vill säga)

Hej.

Pål fritte är inte aktiv inom aveln. Dock är han väldigt snygg att se på men han har inget trevligt lynne och är inte lämplig att ta föl efter. Jag var intresserad förut då han står hos en vänninas väns pappa men fick då berättat att han är väldigt otrevlig i hantering och i stallet. Han går knappt ute om dagarna.

Hoppas du hittar en annan trevlig hingst och tänk på att det är mycket mer än utseende man måste tänka på. ;)

Lycka till!!

Just ja, glömt att skriva här :o.
Min kompis skulle kolla upp detta. Hon trodde inte att han var godkänd och visste inte om han fortfarande var hingst.

Kanske Pål Best som slår igenom :devil:

No shit! :devil: Pål Best-ättlingar med glosögon både ser och är för det mesta mer eller mindre sinnesjuka :angel:

Pal_Fritte.jpg

Pål Fritte är inte avelsgodkänd och har inga avkommor och bör inte avlas på om han nu inte har bra psyke. Finns andra godkända hingstar att använda istället, finns de som är billiga om man nu inte är jätteintresserad av att avla något till travbanan.

Jag är inte de minsta intresserad av att avla något till banan, utan för att jag vill ha fölet själv. Hur utseende fixerat de än låter vill jag ha en blåöggd pappa i hopp om ett blåöggs föl, alltid varit min drömhäst. Finns ju ganska få inom kallblodstravare, och Pål Fritte är ju bara den snyggaste *dregel*
Men får väll leta vidare. De ända andra jag vet är Mosilver, Laslo och Oppat.

Blåögda travare ser jag hela tiden som fotar på travbanan! Då ger jag dig tipset att kolla på hingsten Lome Elden. En svart hingst f.1995, varit i avel sedan 2000 som har bläs och är glosögd på åtminstone höger öga. Han har lämnat en hel del avkommor som är lustigt tecknade och med glosögon:

glosögd på båda ögon
Barrgnista.jpg

höger öga
BaltraLomen.jpg

båda ögonen samt jättetrevlig herre!
LAElden.jpg

brunskäck, glosögd
NacomaM.B..JPG

glosögd höger öga
Remelden.JPG

båda ögonen
SjovollWilly.jpg

glosögd båda ögonen och breda tecken!
Spjutsporren.jpg

samma här, glosöga höger öga
Vildsvarten.JPG

Hur utseende fixerat de än låter vill jag ha en blåöggd pappa i hopp om ett blåöggs föl, alltid varit min drömhäst. Finns ju ganska få inom kallblodstravare, och Pål Fritte är ju bara den snyggaste *dregel*
Men får väll leta vidare. De ända andra jag vet är Mosilver, Laslo och Oppat.
Då är det väl enklare att köpa en blåögd häst, så är du säker på att du får en sån.;)

Hej.

Pål fritte är inte aktiv inom aveln. Dock är han väldigt snygg att se på men han har inget trevligt lynne och är inte lämplig att ta föl efter. Jag var intresserad förut då han står hos en vänninas väns pappa men fick då berättat att han är väldigt otrevlig i hantering och i stallet. Han går knappt ute om dagarna.

Hoppas du hittar en annan trevlig hingst och tänk på att det är mycket mer än utseende man måste tänka på. ;)

Lycka till!!
Inte konstigt att han e otrevlig om han inte får gå ut......mvh c.

Har som sagt redan en häst, föll inte för henne utseende mässigt men för hennes personlighet, tränade henne åt gamla ägaren och sen skulle han sälja och de blev som de blev. Letade häst då samtidigt.
Vill ha ett föl efter henne och vill behålla de, och som jag skrev innan är min dröm att ha en blåögd häst. Vill nu inte köpa en ny häst utan betäcka mitt sto och få en häst jag kan ha från att den är föl, går ju att köpa ett föl, men vill som sagt ha ett föl efter min egen.

Men då kan du inte vara säker på att den blir blåögd ;)

Zuzzi visade bilder på blåögda avkommor till den norska hingsten Lome Elden.

Lome Elden verkar lämna en del blåögda med roliga tecken, man kan inte vara säker på att en hingst lämnar blåögt. Det kommer en del gener från stoet oxå :grin:

Kolla i katalogen för avelsgodkända hingstar i Norge & Sverige.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 586
Senast: cewe
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka