Påkörd, vad gör man sedan?

Sasse

Trådstartare
Jag blev påkörd för lite drygt två timmar sedan, eller "påkörd" är kanske mer rimligt att skriva eftersom jag hann hoppa undan med benen och smällen tog främst på armarna/överkroppen. Jag har aldrig varit med om det tidigare, vad gör jag? Jag har viss värk i kroppen, främst i nacke, rygg och huvud. Det är fullt hanterbar smärta. Känner mig lite bortkommen, men det är kanske vanligt. Borde jag söka läkarhjälp på sjukhuset? Eller vad "ska" man göra vid sådana händelser? Vårdcentralen imorgon räcker kanske, om besvären fortfarande sitter i.

Jag känner mig så jäkla puckad. Tog inga kontaktuppgifter trots att jag fick frågan flera gånger, men en annan person tog regnumret, utifall det skulle behövas senare.

Om du ha ont borde du nog åka till akuten. Om inte annat för att få skadorna dokumenterade så snabbt som möjligt.

Jag ändrar mig! Blir jag motsagd av de som kan sakerna bättre än jag så erkänner jag att det nog är fel. Åk inte till akuten, men se till att få skadorna dokumenterade på VC imorgon. :)

Polisanmälde du händelsen?

Senast ändrad:
Jag blev påkörd för lite drygt två timmar sedan, eller "påkörd" är kanske mer rimligt att skriva eftersom jag hann hoppa undan med benen och smällen tog främst på armarna/överkroppen. Jag har aldrig varit med om det tidigare, vad gör jag? Jag har viss värk i kroppen, främst i nacke, rygg och huvud. Det är fullt hanterbar smärta. Känner mig lite bortkommen, men det är kanske vanligt. Borde jag söka läkarhjälp på sjukhuset? Eller vad "ska" man göra vid sådana händelser? Vårdcentralen imorgon räcker kanske, om besvären fortfarande sitter i.

Jag känner mig så jäkla puckad. Tog inga kontaktuppgifter trots att jag fick frågan flera gånger, men en annan person tog regnumret, utifall det skulle behövas senare.
Besök sjukhuset och få det dokumenterat. Får du men av det i framtiden är det bra att det är dokumenterat.

Blev du som fotgängare påkörd av en bil? Hur snabbt körde den?
Har du bara lite "viss värk" så är det väl ingen större fara med dig?

Blev du som fotgängare påkörd av en bil? Hur snabbt körde den?
Har du bara lite "viss värk" så är det väl ingen större fara med dig?
Jag gick över ett övergångsställe, ett sådant större med ljussignaler. Bilisten hade nyss fått grönt och körde således inte speciellt fort.

Upprepar... akutmottagningen är för akuta skador och sjukdomar, inte för att dokumentera inför eventuella försäkringsärenden.
Jag skrev sjukhus, inte akutmottagning. Jag förmodar genom ditt inlägg att ett sjukhus är en akutmottagning. Men där jag kommer ifrån har vi bara ett sjukhus. Det är både vårdcentral och akutmottagning, så jag använder väl ordet fel gissar jag utifrån ditt svar.

Jag skrev sjukhus, inte akutmottagning. Jag förmodar genom ditt inlägg att ett sjukhus är en akutmottagning. Men där jag kommer ifrån har vi bara ett sjukhus. Det är både vårdcentral och akutmottagning, så jag använder väl ordet fel gissar jag utifrån ditt svar.
Nej, du använder det inte fel. Många ställen har vårdcentralen på sjukhuset.

På de flesta ställen är det akuten man går till om man ska till sjukhuset och behöver en undersökning direkt.

Men jösses, vad hände?!:eek:
Jag fick grönt på ett övergångsställe och började knalla över. Såg i ögonvrån att en bil närmade sig sakta, och tänkte att den antagligen såg mig med tanke på hur långsamt den körde. Men det gjorde den inte, och jag var tvungen att hoppa undan för att undvika en riktig smäll. Det tog ändå på armar/överkropp, men det kunde ju ha gått så mycket mer illa.
Då är du väl oskadad och behöver inte göra något särskilt.
Värk har jag ju dock, och som blir värre och värre, men det är just värk. Inget jag skulle åka till akuten för som det är nu. Men någon skada kan det ju ha blivit.
Men föraren stannade inte? Det är smitning och ett allvarligt brott.
Hon stannade när någon bakom mig vrålade på henne. Så det är lugnt.

Jag fick grönt på ett övergångsställe och började knalla över. Såg i ögonvrån att en bil närmade sig sakta, och tänkte att den antagligen såg mig med tanke på hur långsamt den körde. Men det gjorde den inte, och jag var tvungen att hoppa undan för att undvika en riktig smäll. Det tog ändå på armar/överkropp, men det kunde ju ha gått så mycket mer illa.
Det där ska du polisanmäla, om inte annat.
Gående på övergångsställen har ett starkt skydd och det ses ganska allvarligt att någon blir påkörd där. Även om bilföraren - antar att den svängde i korsningen? - hade grönt ljus, så måste föraren se upp för gående på övergångsställen.

Värk har jag ju dock, och som blir värre och värre, men det är just värk. Inget jag skulle åka till akuten för som det är nu. Men någon skada kan det ju ha blivit.

Hon stannade när någon bakom mig vrålade på henne. Så det är lugnt.
I morgon bitti tycker jag att du går på öppen mottagning på vårdcentralen för undersökning så får de remittera dig vidare, du ska även kontakta ditt försäkringsbolag omgående och då behöver du även namnet på föraren. Den som skrev upp regnr på bilen borde kunna hjälpa dig med det. Jag misstänker att försäkringsbolaget kan vilja ha in en polisanmälan med iom att det blev personskador men det får du veta när du kontaktar dem, ring nu ikväll för en första kontakt.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 492
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft besvär med ryggen i ett par år nu, men på sista tid verkar det ha eskalerat av någon outgrundlig anledning. Ridningen...
2
Svar
23
· Visningar
4 024
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag jobbar vidare med att förbättra min hälsa, och jag måste säga att det går stadigt framåt! :) Sen min stresskrasch 2008 har jag mått...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama