Påkörd av en bil...

caballus

Trådstartare
I fredags blev min älskade hund påkörd av en bil. Hon hade smitit ut för att busa lite med en hare. Hon får aldrig tag i dem, och det är nog aldrig hennes mening heller, men hon älskar så mycket att springa omkring i snön... speciellt när det snöar.

Vad fan är det jag säger? hon Älskade att springa omkring i snön.
Kom snabbt in till djursjukhuset och blev öppnad pga av inre blödningar, som åtgärdades. Dock hade hon en skada på ryggmärgen, hon var förlamad. Hon skulle aldrig mer få springa omkring i snöfallet och busa.

Att se henne på djursjukhuset sådär förlamad var det svåraste jag hittils varit med om i mitt liv.
Allt hon ville göra var att ställa sig upp och följa med oss hem... Hon hade så otroligt ont, hennes vackra ögon bar på så mycket lidelse, rädsla, ångest. Hon fick somna in i söndags.

Jag saknar henne så otroligt mycket.

Hennes livsglädje kunde få vem som helst på gott humör. Hon fanns alltid där och värmde ens fötter när man frös, och tröstade när man var ledsen. Följde med mig ut på alla äventyr, en sann följeslagare, och själsfrände. Nu finns bara tomhet kvar, utan henne.

Nu sitter hon där uppe bland molnen med vår gammelhund som fick somna in i julas, för en månad sedan. Hon skulle ha fyllt sex år på tisdag.

Min vackraste Lazy. Hon finns inte mer.

Ta hand om era fyrfotingar, och krama om dem en extra gång från oss.

lazy_19.jpg

Länk till bild
//sorgsen caballus

Senast ändrad:
Sv: Påkörd av en bil...

Usch! Stackars dig! Jag fällde några tårar när jag läste ditt inlägg! Tyvärr så fungerar varken länk eller bilden hos mig.

*skickar massor med kramar*

ta bort http:// på länken så funkar den.

caballus; stackars dig, sänder många tröstkramar.

Din stackare! Ibland är livet så orättvist. Har själv avlivat vår ena hund i november så jag vet hur det är. Men jag har iaf 3 st kvar.
Det var en jack russel va? Ser jättego ut.
Lider med dig.

Nej vad tråkigt... tyvärr kan jag inte göra annat än att skriva att jag är ledsen för din skull, känns lite pyttigt.
*kram*

Usch så fruktansvärt hemskt! :cry: Tänker på dig i din jobbiga stund...
*tröstkram*

Usch vad hemskt...

Tröst Kramar från oss!!

Nej, hon var en blandras, troligen dalmatiner/border collie... har aldrig lyckats lista ut det där riktigt... riktigt härlig iallafall.

Tack allihopa, det värmer här ute i vinterkylan.

Fy vad hemskt! :cry:
Jag började nästan gråta när jag läste ditt inlägg. Tog själv bort mina 2 , visserligen gamla, hundar förra året. Det är fruktansvärt!
En stor kram får du iaf!
Hon var verkligen jättevacker! :love:

Åhh, ush vad sorgligt. Jag blev av med min på liknande sätt i somras så jag vet precis hur du känner det.
Massor med tröstkramar...........

Liknande trådar

Hundhälsa I tisdags kväll fick min älskade Abbe somna in. Ute på landet där han alltid mådde som allra bäst. Fem år och fyra dagar. Den orättvist...
Svar
11
· Visningar
1 680
Övr. Katt Det ofattbara har hänt. Det som aldrig fick hända. Nu finns inte min fina, vackra, underbara Leah längre. Leah, som jag alltid tyckte...
Svar
16
· Visningar
1 409
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 639
Senast: Philosophia
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar