Paddockar med staket utav telestolpar.

Maléne

Trådstartare
Jag är ute efter er som har gjort staket runt ridbanan med tele/elstolpar.
Gärna bilder och info om nedgrävningsdjup, höjd över marken och stolpavstånd? har ni använt er utav brädor eller plank i sidorna mm hoppas på många svar och bilder, vill göra rätt från början ;)
 
Sv: Paddockar med staket utav telestolpar.

vet redan det, men även sökt om vad gamla stolpar avger och inte så farliga mängder då tycker jag, men tack ändå :). Dessa stolpar jag ska ha är väldigt gamla, de byts ut.
 
Sv: Paddockar med staket utav telestolpar.

Inte på ridbana, men väl till rundcorall och hagar ;-)

Nedgrävd runt metern, höjd ovan mark 2-2,5 meter, högre vid grindarna. Plank i corallen, tråd i hagen.

Att tänka på, fäst bräderna på insidan, iofs kanske viktigare för hagar och corall. Trycket kommer ju från insidan
 
Sv: Paddockar med staket utav telestolpar.

Hade det i förra stallet. Funkade fint tills den dagen min häst rullade sig för nära staketet och hamnade med en telefonstolpe intill magen, strax framför bakbenen. Då var det helt j*vligt att ha stolpar som var omöjliga att flytta på! :crazy:
 
Sv: Paddockar med staket utav telestolpar.

Nix det gör jag inte! jag är inte intresserad utav sådana kommentarer som sagt men tack för omtanken ;)
 
Sv: Paddockar med staket utav telestolpar.

Jodå, jag är, trots att jag i vanliga fall inte är det....

Mina stolpar ligger annars och "skräpar" hos en annan bonde, bättre att de används anser jag
 
Sv: Paddockar med staket utav telestolpar.

Eller hur tänker så med, och är inte heller det i vanliga fall. Men det blir både snyggt och bra till just detta ändamålet.

Men vi verkar vara typ de enda :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 700
Islandshäst Efter att ha lånat islandshäst i flera år har jag bestämt mig för att det blivit dags för en egen! Det lutar åt föl/unghäst och jag...
Svar
13
· Visningar
3 634
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 836
Hästmänniskan Visst har vi ingen sådan här tråd ännu? Well, nu har vi det i alla fall! :D -Tanken är att vi skall dela med oss utav våra...
Svar
2
· Visningar
1 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp