J

Jenfa_

Min häst heter kanel och rör sig inte i paddocken . liksom vägrar. vad ska jag göra? :cry:

Sv: Paddock

när du rider? eller när han är lös? när du longerar? tömkör?

driv på om det bara är i paddocken.. när han går bra något varv så rid ut.. belöna när han gör rätt.. driv alltid lite till varje gång.. går han 10 varv så gör ett elfte även fast han stretar, när han gjort det så rid ut..

när jag rider han , men det går inte när man gör ngt han gör bara inget . det är många som har försökt men ingen fått igång han . och han lever

En häst jag red blev sådan, hon visade sig ha erlichias -sjukdomen från fästingar :crazy: Jag hade kollat upp hästen så att den inte är sjuk eller har ont!

ja han fattar nog helt enkelt inte vad han ska göra, vet inte vad ett fyrkantsspår är.. rid tillsammans med några andra som travar runt samtidigt.. det ger mycket draghjälp..

Min häst heter kanel och rör sig inte i paddocken . liksom vägrar. vad ska jag göra? :cry:

rider du ofta i paddocken?
jag vet hästar som blivit såna där av att gå i enbart paddock, dom tycker det är tråkigt helt enkelt...

Min häst gjorde sådär när han var ung o inte riktigt fattade vad som förväntades av han när andra än jag satt på honom.

Kanel är inte blivit riden så mkt i paddock . och kanel har en kompis sojm är en shettis som rids i paddocken och kanel följer efter han vart som helt men rör sig inte när shettisen e i paddocken .

det finns alltså inga andra hästar i närheten som du kan få hjälp av förutom shettisen? är din häst också en shettis går det ju bra men om det är en stor häst kan det vara problem med att få den att följa efter shettisen då shettisen äv avsevärt mycket långsammare i traven..

har han gått runt där förr så driv på.. fattar han inte så driv på.. prova att longera (med spö)

om du inte vill ta upp det här och lära honom vad hans ska göra så släpp honom i hagen och nöj dig med att rida ut bara..

Är det en farlig sjukdom?:o
alltså,. om din häst är helt normal annars men står stilla i paddocken är hästen inte sjuk, ehrlichia är ingen "paddocksjukdom" utan en sjukdom som påverkar hästen hela tiden, oavsett om den är ute i skogen, hagen, stallet eller i paddocken.. inte bara när den är i paddocken..

Jenfa_ har du pratat med någon vuxen om det här? Vad säger de? Antagligen är han bara van vid att få göra som han vill och vet att han kan komma undan genom att stå still. Om han är frisk då alltså.

kanel är en c-ponny . och han är envis , men har ringt lite tränare :banana:

kanels förra ägare red han inte så mkt han gick mest i hagebn , sen när hn börjades rida mer så stannade han mer ooch mer. menn när man välk kommer upp i skogen så är det som om hh är en helt ny häst. han e piggg och hoppar jätte bra , men det är jobbigt att komma till skogen eftersom han stannar på vägen till skogen :(

Har du testat att promenera med honom i paddocken? Longera, tömköra? Om han är lite riden kanske du måste behandla honom som en unghäst. Börja från början på ridbanan. Ta hjälp av en tränare.

Kolla också upp så att Kanel inte har ont någonstans. En del hästar vägrar gå om det är något som gör ont och tar emot. Har du bra utrustning? Kolla upp honom via ex. en Equiterapeut?

Har du testat att promenera med honom i paddocken? Longera, tömköra? Om han är lite riden kanske du måste behandla honom som en unghäst. Börja från början på ridbanan. Ta hjälp av en tränare.

Kolla också upp så att Kanel inte har ont någonstans. En del hästar vägrar gå om det är något som gör ont och tar emot. Har du bra utrustning? Kolla upp honom via ex. en Equiterapeut?

:bow: :bow: :bow: :bow: Hitta på lita annorlunda grejer på ridvolten, så den blir mera intressant (spöka lite;) )

Annars om du kan rida för någon?

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Cs218
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 116
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 826
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar