Paddock Camargue avkommor?!

sissu

Trådstartare
Att alla är individer är självklart så det behöver inte tas upp.

Men jag är nyfiken på att få höra hur era PC avkommor är till sin personlighet m.m.

Är nyfiken på det mesta, hur är de till psyket, hur har de varit att arbeta med och rida in för er som kommit lite längre, hur var de som yngre, skillnader med åren?.

Vakna, lugna, egen motor, samarbetsvilliga, ifrågasättande m.m.m.m

MVH/

Senast ändrad:
Sv: Paddock Camargue avkommor?!

Snäll så länge man innte kräver något hon inte vill. Bestämd dam med egna åsikter, het att rida vacker att se på........bra som vuxenhäst men som barnponny nja.

2 års hingst - reserverad, egen åsikt, men snäll han är dock en aning kaxig o hingstig, snygg och mycket bra gångarter!

Har haft en som har varit hur underbar som helst, bra psyke, otroliga gångarter och hoppar som en gud + att han är en riktig skönhet såbehöver man säga mer ;-).
Jag kan tänka mig att betäcka med han igen med den jag har hemma men jag får ju vänta något år då hon bara är 2 år i år och denna är ju släkt med Paddock sonen jag hade hans mamma är hennes mormor så jag tror det kan bli bra.
Den enda nackdelen om det nu är en nackdel vill säga är väl att han har sådana stora gångarter att de småbarnen har svårt för att hantera det, så det gäller att hitta ett barn med talang och det gjorde jag han har det hur bra som helst och de har börjat komma igång ordentligt nu alltid kul när man har sålt en av sina goa ponnyer.

Senast ändrad av en moderator:

Goda vännens PC ponny är 8 år, men obstinat som en 5-åring i humöret... Rör sej trevligt, ingen höjdargalopp, dock är hopptekniken desto bättre!! Han är pappa upp i dagen,skimmel, 137 cm, tyvärr har de aldrig visat honom, får se om jag kan övertala dem till sommaren.
//tuttiboo

Hmm.. Tack för alla svar, de har bekräftat en del jag hade på känn.

Verkar vara genomgående oberoende modern att avkommorna över lag har mycket egen vilja. Vilket iof. jag uppskattar, det jag uppskattar mindre är just detta att min blir så tjurig och visar en dålig sida när han sätter sin lömska sida till.

Men utöver den nackdelen som jag inte riktigt besämt mig för om jag vill ha eller inte så är han supertrevlig, snygg, lugn samt större en jag trodde han skulle vara/bli och kommer nog bli en utomordenligt trevlig ridhäst en dag.

MVH/

Liknande trådar

Avel Då en häst jag tidigare skött fick spatt och ännu används i avel så blev jag lite nyfiken och började forska mer på denna sjukdom...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025