Centaur

Trådstartare
Jag har funderat på en sak: Hur 17 klarar våra elit-hoppryttare att rida sina hästar med 3-4 tjocka paddar mellan sadeln och hästryggen?? :confused:

Jga tycker det känns lite läskigt och ostabilt, att jag sitter väldigt lång över hästen med bara EN tjock pad.. Är det jag som är konstig eller upplever andra det på samma sätt?

Fast jag tror det är skillnad just mellan hoppning o dressyr för att i hoppningen behöver du inte komma ner och om hästen lika mycket, eller du har inte alltid tid till det. Tror det är en vanesak...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp