T

Tican

vad är bäst, elastiska lindor med vanliga paddar under, eller sånna där med innersta delen i fleece??

och om man ska ha vanliga paddar, vilket material ska de vara i??

ska ha lindorna när jag rider dressyr...

Jag har alltid paddar när jag lindar mina hästar. Om jag inte har lindor i hel fleece.
Om jag lindar stallbandage har jag tjockare paddar, men annars har jag vanliga tunna som man köper i ridsportaffären. Vet inte vad det är för material.

:-Walter-:

Jag tycker att fleecelindor är bäst. Men det kan ha att göra med att jag är bekväm av mig och inte vill hålla på med paddar... :devil: Nädå, det är en vanesak, har alltid använt fleece, bara.
Det har kommit nåt nytt material till paddar, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter (eller var det säljs... mycket nytta jag är till...) som har nån slags statisk verkan som gör att det blir jättebra... eller nåt. Har en kompis som har handledsskydd i det som tydligen är jättebra. Annars tycker jag att filtpaddar med frotté på insidan är bäst, mycket enklare att göra ren än bomull också! :banana:

Vilket man föredrar är en smaksak.
Jag har allergi mot icke-elastiska fleecelindor så jag kör retorstilen med paddar och elastiska lindor.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: dukie
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II