Padd som är tjockare än Mattes?

fejko

Trådstartare
Hästen har gått ner i vikt och jag behöver en padd som fyller ut mer. Just nu har jag en Mattes fårskinnspad och jag behöver någonting tjockare. Vad finns det för något?

Mattes med fickor för extra fyll, måste ju nästan bli det tjockaste.
Borde bli problem annars att hålla kanalen fri från padd om den ska vara tjockare.

Hästen har gått ner i vikt och jag behöver en padd som fyller ut mer. Just nu har jag en Mattes fårskinnspad och jag behöver någonting tjockare. Vad finns det för något?
En luftpad! Jag har haft min i säkert 15 år minst och är supernöjd med den. Fördelen är just att de går att anpassa totalt efter individen. Är samma system som i flairsadlarna.

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: Emiro
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
952
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025