Pad till bomlös

stop

Trådstartare
Är nyfiken på vad alla distansryttare har för pad under sin bomlösa sadel...
Så släng in en bild på den :D

Sv: Pad till bomlös

Jag använder en HAF-padd, har även en HAF sadelgjord och jag är supernöjd med båda.

Bästa bilden jag hade:
28252982.jpg

Duu.. var får du tag i HAF padden och sadelgjorden?.. fiinns den i gult tro?..
Skulle vilja ha till min Sven.. som matchas i GULT!!!:D

På exklusiv.se så kan man beställa vojlok och schabrak av torsionmodell i gult och massor av andra färger. Ska själv beställa ett ljusgrönt så fort lönen kommer... (Tack Bandy Boy för tipset ;))

HAF-padden finns i urläcker knallgul färg! Jag kollade själv på den innan jag kom på att Exclusive Horse Wear tillverkar i valfri färg till Torsion-sadlarna (som jag har). :D
Gult är urläckert! Vi fullmatchar med gult så att vi dessutom matchar med vår transport :p

090524_A9.jpg

*hi hi* Bara kul att man kan hjälpa till! Det är så kul med alla färger och grejer i distansritt ju! :-)

Jag har köpt min på Stall Vrå. De finns i olika färger bl.a gult :)

Är nyfiken på vad alla distansryttare har för pad under sin bomlösa sadel...
Så släng in en bild på den :D

En Equalizer - som en hårdare variant av en tempurmadrass. Finns också med märket Skito. Kanske fler varianter dykt upp på marknaden nu för tiden?

Vad är det i men HAF pad?

Hälsning Maja

Jag har i alla år kört med Skito Equalizer padd, men den är ju lite tråkig, finns bara i svart. Så nu har jag köpt mig en HAF padd, i orange, då vi ska matcha i den färgen. :bump: Ska tävla imorgon, så bild kommer efter morgondagen.

Dock ej med iläggen som var i HAF padden, dom var värdelösa tycker jag. :crazy: Har flyttat över oroiginalinläggen från Skito padden. Den har som Stopek skriver ordentliga ilägg, en hårdare variant av tempur. Dessa tunna skumgummiilägg ger jag inte mkt för. (Beställde min HAF padd från Holland, vet inte om det alltid är samma ilägg i HAF padden som jag fick dock?)

HAF-padden har mjuka skumgummiilägg, vilket inte gör nån nytta alls. Då kan man lika gärna ha en vanlig vojlock.
Den är ganska dyr tycker jag, när man ändå måste komplettera med andra ilägg.

Jag har i alla år kört med Skito Equalizer padd, men den är ju lite tråkig, finns bara i svart. Så nu har jag köpt mig en HAF padd, i orange, då vi ska matcha i den färgen. :bump: Ska tävla imorgon, så bild kommer efter morgondagen.

Skito finns i betydligt fler färger än HAF. Det finns även div mönster + att man kan få den till vilken sadelform som helst. Alltså även till engelska sadlar.
Men som oftast så blir det att beställa från ex USA.
// Linda med lila Skito

Jag som inte vågat mig på bomlös sadel alls tycker det här var en
lysande tråd!!

det måste ju vara lika viktigt som sadeln vad som ligger under eller
är det viktigare?

Jag har sett exempel på ryttare som rider med vanlig vojlock utan ilägg
händer det bland distansarna också?

// Lena

Jag fick oxå komplettera med skitoinlägg, visst det blir några kronor extra. Men å andra sidan tycker jag att Sympanovan är jättesmidig. Bara att spola av och torka med svamp.

Finns det paneler på sadeln kan det räcka. Då slipper man pad.
Men det beror på häst, sadel o ryttare.
// Linda

Jag har en freemax med tillhörande blå padd..men tycker inte alls att den padden är bra. Pressas då mot manken..så har helt skippat den. Vad kan man köpa en bätte padd och vad kostar dom ungefär? Sen funderar jag på om själva sadeln är för lång för min pålle....kan en bomlös vara för lång??

Skito finns i betydligt fler färger än HAF. Det finns även div mönster + att man kan få den till vilken sadelform som helst. Alltså även till engelska sadlar.
Men som oftast så blir det att beställa från ex USA.
// Linda med lila Skito

Aha okej, det visste jag inte. När jag köpte min, visserligen länge sedan, säkert 8 år sedan så hittade jag den bara i svart.
Men jag gillar HAF padden bättre då den som någon annan skrev bara är att spola/torka av. Skitopadden har blivit väldigt sunkig efter 8 års flitigt användande då jag försökt att inte tvätta den så ofta för att den ska hålla.
Men som sagt, då med Skitopaddens ilägg.

5896_126390229602_740919602_3314509_7221410_n.jpg

Lovade ju bild på padden nu efter helgen. Detta var nog den bilden där padden syns bäst/mest.

Bilden nedan för att jag tycker min pålle är så söt på den, tagen några km innan målgång. :love:

5896_126390304602_740919602_3314519_6711470_n.jpg

Första distansen på min egna uppfödning som nu är 5 år. Vi red 40 km CR och det gick prima. :bump:

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 020
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat rida en häst med bomlös sadel. HUR hittar man balans i en sådan? Den har ju inget djupare säte liksom. Därtill känns den...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: skiesabove
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka