J

johannnna

om man ska ha ett hinder, med galoppbom framför och bakom på volt. hur många meter är det imellan då? :D

Sv: på volt

:):)Det är väll som vanliga avstånd, bara det att du böjer bommarna om du förstå vad jag menar efter viltens linje:)

Lycka till

jo, jag förstår det men hur många meter ska det vara imellan markbommen och hindret? :D

det ska vara tre meter från mitten på bommen till mitten på hindret.. kortare längre in och längre längre ut.. då kan du öka och minska genom att förflytta dig längre ut eller längre in på serien..

jess, ja hade precis så och korven tyckte de va lite jobbit ;)

hehe ja det är bara att träna på.. det är nyttigt att kunna länga och korta galoppen.. träna gärna mellan två galoppbommar eller två låga hinder, säg normalt 4 galoppsprång emellan (~17,5 m) och träna på att rida på 3-7 galoppsprång och variera hela tiden och avsluta med normalt antal så att inte hästen lär sig att det ska vara storgalopp eller kortgalopp hela tiden :)

jag brukar ha det fast bara bommar, han brukar inte få hoppa mer än på träningarna;)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 029
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 246
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 467
Senast: lingonben
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka