på vägen till vet. i finland

dengra

Trådstartare
Jag ska fara till Finland för att kolla upp min häst med veterinären, och undrar ifall någon vet vilka regler som gäller? Måste jag ha ett veterinärintyg på väg till veterinären?

Sv: på vägen till vet. i finland

det är bara att lasta å åka. :) inga papper behövs för att åka till finland. för jag gissar att det var det du undrade över?

ja, vad skönt :)
Var lite luddig, har nog sovit för lite :p Blev bara så osäker när det stod på jordbrukverkets hemsida att man ska besiktiga innan man far, har nämligen hört att det bara var att åka. Tack för hjälpen! :)

När jag åkte så behövde jag inte besikta. Ska du till Henrik? Han är superduktig. Veterinärbesöken är mkt billigare i finland dessutom, både behandling och medecin.
När jag bodde i Luleå åkte jag dit istället för till Umeå vid ett tillfälle (precis innan jag flyttade söderut) och kan varmt rekommendera det. Bensinen kostar fövisso men i slutändan kan det bli billigare ändå.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 625
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder