På tal om sammandragningar

vindvissla

Trådstartare
Jag vill inte infiltrera den andra tråden så jag gör en egen istället.

Jag red fram till v 16, sen åkte min kompis på semester och sen åkte jag på semester, så det blev inget ridande förrän v 20 igen. Då kunde jag inte trava för det kändes som håll som blev värre i traven. Skritt och galopp gick bra.

Nu senaste veckorna har det varit samma även om jag bara promenerat. Hjälper lite om jag går sakta. Men så idag tänkte jag gå min "mördarrunda" med en jättebacke. Och jag kände direkt att jag fick "håll" och tog det lite lugnt. Gick inte ända upp på berget utan tog en liten avstickare. Men! När jag kommit halvvägs så släppte "hållet" och sen kunde jag knata på ändå, även uppför i rask takt! Betyder det att man kan vänja sej vid att gå och så även rida? Eller? Är detta sammandragningar över huvud taget? Är det nån fara att det gör lite ont? Magen känns inte hård om jag trycker på den.. Det kanske bara är jag som är otränad?
 
Sv: På tal om sammandragningar

Skulle nog tro att du är lite otränad bara...eller att graviditeten gör att du blir lite otränad...andfådd osv...
Sammandragningar är när magen blir hård och då menar jag verkligen hård när man trycker på den och man känner att hela magen spänner och "drar ihop sig"...det gör inte ont och känns inte som "håll"...
När man får sammandragningar när man går, eller rider, bör man slå av på takten, det betyder att du anstränger dig för hårt.
 
Sv: På tal om sammandragningar

Jag fick också håll när jag travade, detta försvann inte utan jag fick helt enkelt skritta och galoppera.
 
Sv: På tal om sammandragningar

Ok tack för svar! Då var det nog inte sammandragningar! Jag har inte känt av nånting idag, ska testa rida lite imorrn. Hur känns sammandragningar då?
 
Sv: På tal om sammandragningar

Man får juh sämre ork när man e gravid så man får oftast ta det lite lugnare. Rid o gå så mkt du kan o orkar men var försiktig med tanke på foglossningarna...
En sammandragning känns precis som att hela magen blir stenhård och man känner riktigt hur den drar ihop sig, behöver inte göra ont! Trycker du på den är den helt hård. Precis som mamsi skriver så gäller det att lyssna på sin kropp o börjar du få sammandragningar av att du anstränger dig så gäller det att ta det lugnt!
 
Sv: På tal om sammandragningar

Ja såna har jag också haft lite då och då men inte när jag rider tror jag. Idag gick det bra att rida, kände lite i traven men galoppen gick bra. Sen trillade min kompis av och fick fingret ur led så det blev inte så mycket ridning.

Foglossningarna har gått bort igen (jätteskönt) så nu vågar jag mej ut på lite längre rundor igen. Det jag tyckte var konstigt var att om "Hållet" var för att jag var otränad borde det väl inte försvunnit sådär mitt i backen och sen inte komma tillbaka fastän jag gick ännu högre upp på berget? Eller jag vet inte.
 
Sv: På tal om sammandragningar

jag hade regelbundna sammandragningar från vecka 12 eller bägge mina graviditeter. den yngste låg dock kvar i 16 dagar extra trots LÅNGA raska promenader och annat från 3 veckor innan beräknat datum. ...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 803
Senast: animalasia
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 040
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp