Sv: På tal om könsroller...
Ligger i ryggmärgen å upplärd på 70 talet-res dig upp å ta i hand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I de kretsarna jag befinner mig i gör majoriteten det. Tex, man kommer till en fest och det är människor överallt. Att de som kommer nya till festen går runt och hälsar på alla är så det är och där står man kvar eller sitter kvar där man satt när de nya gästerna kom.Jag ser det inte som tänkbart att sittande hälsa i hand oavsett kön.
Gör någon det alls? Ever?
På vilket sätt har detta med kön att göra?
Om en kvinna kommer in så sitter jag kvar och hälsar. Det för att hon ska känna att hon är överlägsen mig. Själv vet jag vad jag stårDet har ju varit mycket diskussioner här om män ska öppna dörrar för kvinnor, dra ut stolen osv osv
En sak som slog mig idag; Ponera att du (man eller kvinna) ska delta i ett möte och har satt dig vid mötesbordet då en manlig mötesdeltagare kommer in och hälsar på alla genom att skaka hand.
Hur gör du om du är kvinna? Sitter du kvar och skakar hand sittande?
Hur gör du om du är man? Sitter du kvar och skakar hand sittande?
...och om den nya mötesdeltagaren är en kvinna - hur gör du då?
Varför gör du som du gör?
Eftersom du nu citerade mig...
Frågan handlar om möten, i miljön mötesbord, mötesdeltagare. Inte om fest. Alltså inte i en etiketts-inramad situation.
Fixed it for ya, grandpa.Själv vet jag var jag sitter.
Tycker frågan funkar i festsituationer också.
Med tanke på att du skrev "gör någon så alls? Ever?" så svarade jag på det.Eftersom du nu citerade mig...
Frågan handlar om möten, i miljön mötesbord, mötesdeltagare. Inte om fest. Alltså inte i en etiketts-inramad situation.