Sv: På tal om försäkringar
IF kan variera väldigt, för min tik skulle IF`s försäkring kosta mig ungefär 1 200 kronor/år mer än min nuvarande medan det för vissa bara skiljer några hundralappar mellan olika bolag.
Folksam ersätter förövrigt MR och CT upp till 5.000 kr/år om det rekommenderats av veterinär åtminstone om man har den högre ersättningen.
Är det verkligen dyrt..?? Jag vet att jag kollade, för typ 8 år sen () och då var det inte dyrt. Mina hundar ligger runt 3000/år, utan rabatt och då har jag fast självrisk (den kostar ju lite extra, men är guld värd för mig) och VetvårdExtra.
Kolla villkor och inte bara priset är väl mitt tips. Vet att If ex. ersätter MR-röntgen och CT om det är rekommenderat av veterinär, det gjorde inte Folksam när en bekant hund nyligen blev allvarligt sjuk.
IF kan variera väldigt, för min tik skulle IF`s försäkring kosta mig ungefär 1 200 kronor/år mer än min nuvarande medan det för vissa bara skiljer några hundralappar mellan olika bolag.
Folksam ersätter förövrigt MR och CT upp till 5.000 kr/år om det rekommenderats av veterinär åtminstone om man har den högre ersättningen.