På med högtalarna och se reaktioner!

Sv: På med högtalarna och se reaktioner!

Smilla bara satte sig ner och kollade på mig och undrade när vi skulle gå ut och gå... Efter hälften av tjutandet så lade hon sig ner, måttligt road!

nu så har vi lyssnat. första gången hände inte så mycket, men andra gången såg det ut så här :D

ta bort http://

Min hund lyfte bara lite på huvudet. Men vi har en cdskiva med massor av djurläten och när vargen ylar på den skivan så ylar min hund också!

min valpis sprang runt och letade efter vargarna och la huvet på sne som hon brukar :D sen började hon skälla på mig, både när vargarna ylade och när dom ylat klart och jag fortsatte...
nu springer hon fortfarande runt och letar och gnäller lite fast hon va tvungen att sitta i knät och gnälla lite först :crazy:

SÅ ska det se ut!! :D

Vilken tur, nu vet vi ju att även labbar kan. ;) :angel: :angel:

Gu så söt... Mina hundar har aldrig ylat. Iaf inte när jag varit hemma... Men våra pudlar, DE kunde yla de!! När de trodde att det var ensamma hemma så började de att yla. En morgon så hörde de inte ens att jag skrek TYYYYST för de var så inne i sitt ylande *hä hä* De blev helt snopna när de insåg att jag låg i överslafen precis ovanför dem. Som tur var så bodde vi då på landet utan grannar.

Min westie tenderar att yla väldigt ofta. Ibland får han bara ett ryck och sätter igång..men oftast sker det när glassbilen är i närheten :crazy: men även när jag kommer hem :D ..Taxen har jag bara hört yla när pappa spelar gitarr ;) , men han skäller ju desto oftare..jag ryser bara när jag hör det där! Låter så underbart vackert!

Här behövs inga högtalare, jag har två rottisar och dom är ju väldigt pratiga av sig och att få dom att svara när man morrar eller ylar:
no problem. Vi har skitkul i våra konverasationer med varandra.
Dom e underbara att snacka med.
När jag står och gör iordning mat till dom så pratar jag "rottisspråk" med dom och dom svarar. Skitkul............

Min vovve ylar

Dock inte när vargarna gjorde det, utan när han hade hittat en godisskål uppe i ett skåp :angel:

Senast ändrad:

Ja, då har vi också lyssnat, lilla dvärpinschern Arne, på 10 veckor. Han satt i mitt knä ock kollade på skärmen med stora ögon, lade huvet på sne, men inget ljud! Annars är han ganska bra på att båda skälla och morra. Speciellt när han vill leka :smirk:

Min lilla gossing blev lite skraj...
La bak öronen och kura ihopsig... Såg superfånigt ut.. Men gulligt.
Skall testa några fler ggr och se om det blir bättre

min hund börja pussa på mig sen stanna han upp och spetasade öronen sen så kom han till mig igen

Mina två hundar bara slötittade lite på mig och lyssnade, trots att jag lyssnade på ylet tre gångner. Ville inte yla själv för jag är inte ensam hemma. *Ler*

Jag älskar vargyl, det är så fint!

Äh, min lilla valping bara vickade huvudet från sida till sida och fattade INTE vart ljudet kom i från....fast gulligt var det ju :D

Det här var ju jätteroligt :bump: . Min vinthund som är nio år har jag ALDRIG hört yla någonsin. Vi ylar inte tillsammans. När jag satte på ljudet kom hon ner springandes uppifrån där hon sovit. Öronen stod rätt upp på henne och hon lyssnade intensivt, sedan började hon yla :eek: , har aldrig sett henne sådann. Hon ylade på rejält och gick sedan över i ett slags yl-pratande väldigt högljutt! Då väckte hon den trötta Basset Hounden som också kom springandes. Hon ylade dock inte utan intog en frys position, där hon blev spänd men rörde inte en tass.

Ha ha ! Jag trodde Vinthundar var *lättylade* :D ...I vart fall de jag träffat...dom har inte varit svåra att få att sjunga :D . Kanske han kom i sitt esse just nu ;)...

*knapplån*
Wille lyssnade lite, gick han o tittade ut genom fönstret o insåg att det inte var någon där så då gick han o la sig.. Han har iofs suttit brevid en ylande dragis några gånger så han kanske är avtrubbad ;) :D

Testade bara på min ena vovve. Hon låg på sängen bredvid mig. När jag ropade på henne och sa att hon skulle lyssna gjorde hon det 5-10 sek. Sen la hon sig på rygg och tiggde kli på magen och sket i vargarna. Pappisar kanske har för långt till sina vargrötter? ;)

nu har jag testat min vovve..
men han spetsade bara öronen typ 2 sek. sen var det inte intressant mer...

Jag hade en gång en rolig blandis, labbe/springer spaniel. När jag hade en skiva på med en speciell musik så kom han springande och satte sig ner och "sjöng med". Satte jag på nån annan musik kom han inte,han gillade nog ´den skivan ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 472
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 735
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama