På gång nu, snart eller sen?

MsSleepalot

Trådstartare
Har några nätter i rad vaknat av förverkar(?), det trycker, sticker, "hugger" neråt och har börjat få så ont i ena sidan av ryggen så jag knappt kan vända mig i sängen:crazy: Har då tagit 2 alvedon och det gått över ett tag.

Vanligtvis har jag inga problem att sova men nu gör det mest ont=/

Kan det vara så att det är på gång ganska snart? Eller är det så här sista veckorna? Har ju inte BF förrän 7 november....men man vet ju inte om det kan bli tidigare?

Sitter i sängen nu och har så himla ont på sidan av ryggen igen och har bara en alvedon kvar...skit också...

Hur kändes det 3-4 veckor innan BF för er?

Sv: På gång nu, snart eller sen?

Jag kände inget sånt förrän det var dags ... jag hade dock mensvärk 3 dagar innan det satte igång (14 dagar för tidigt). Men jag har hört att vissa får jätteonda förvärkar flera veckor innan ... så man vet aldrig! Tyvärr finns inga mallar att gå efter ;)

Tyvärr hade jag förvärkar som gjorde rejält ont i en månad innan bf. När sen värkarna kom var det ju ingenting. Men när man inget vet så tror man ju att det är på g. Jag skulle kontakta BB om jag var du och gör de en CTG så kan du få svar

Ibland kan det stickas och huggas när bebis är på väg nedåt. Ja alltså de sjunker ju nedåt innan utan att förlossningen står precis utanför dörren :)

Det är helt omöjligt att säga. Men jag tycker att det var massa konstiga saker på slutet. 1 månad innan vår son föddes var jag rätt så däckad eftersom det spände och drog på alla möjliga håll och kanter. Innan dess var jag relativt fräsh. Jag hade enorma sammandragningar sista månaden och kunde knappt röra mig de två sista veckorna. Han föddes på BF+0 :) (BF är 39+6)

Man säger ju +/- 2 veckor. Men någonstans har jag läst att majoriteten av barnen föds +/- 2 dagar. Skulle bara vilja hitta källan till det... Fick för mig att det var så mycket som 95%, men just nu när jag tänker på det känns det orimligt va?? Hur som helst så kan ju din bebis bestämma sig för att komma ut lite tidigare också!

Ibland kan det stickas och huggas när bebis är på väg nedåt. Ja alltså de sjunker ju nedåt innan utan att förlossningen står precis utanför dörren :)

Det är helt omöjligt att säga. Men jag tycker att det var massa konstiga saker på slutet. 1 månad innan vår son föddes var jag rätt så däckad eftersom det spände och drog på alla möjliga håll och kanter. Innan dess var jag relativt fräsh. Jag hade enorma sammandragningar sista månaden och kunde knappt röra mig de två sista veckorna. Han föddes på BF+0 :) (BF är 39+6)

Man säger ju +/- 2 veckor. Men någonstans har jag läst att majoriteten av barnen föds +/- 2 dagar. Skulle bara vilja hitta källan till det... Fick för mig att det var så mycket som 95%, men just nu när jag tänker på det känns det orimligt va?? Hur som helst så kan ju din bebis bestämma sig för att komma ut lite tidigare också!

Jag har märkt stor skillnad under helgen samt igår, att nåt förändras.
Jag tror bebisen är på väg nedåt, för nu ilar det inte i blygdbenet/bäckenet längre, det strålar och gör ont. Men det håller bara i sig 5 sekunder typ, säkert när bebisen rör på huvudet.

90% av alla barn föds +- 2 veckor från BF, kan du blanda ihop det med det? Alltså vecka 38-42.

Liknande trådar

Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 667
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: Mandarinen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?