På fredag kommer den värsta dagen i mitt liv

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare eaalin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 990
E

eaalin

På fredag ska min häst avlivas..

Känns som om de var igår det bestämdes. Tiden har gått alltför fort och jag är helt knäckt. Hur ska jag klara mig utan mitt allt, min hjärta, min vita springare?

Första gången jag förlorar en häst och förstår inte hur jag ska ta mig igenom detta...

Sv: På fredag kommer den värsta dagen i mitt liv

Det kommer du garanterat att göra :) Tiden läker alla sår om man låter den.
Jag tog bort min fd häst pga benbrott och hade haft henne 5 år. Trodde aldrig jag skulle komma över men det gick snabbare än väntat och nu 2 år senare kan jag bara minnas tillbaka och vara glad över tiden jag fick med henne. :)

Kramar!

Det värsta för mig är faktiskt tiden innan. Jag försöker alltid att ha så kort till mellan beslut och verkställighet som möjligt, både för min och hästens skull.

Du klarar detta, främst för att du måste. Det är nog vår förhoppning, att vi ska överleva våra djur. Det innebär att vi kommer att få vara med när de dör, det ingår tyvärr i kalkylen.

Att minnas de fina stunderna och att jag tagit mitt ansvar som djurägare hjälper mig att ta mig genom saknaden.

Stackars dej! Måste vara hemskt att ha det framför sej. Tänker på dej....

Jag kände precis som du innan jag tog bort min första häst. Det är ofattbart hemskt. :cry::cry: Men det är som Lovisaleonora säger, att det är tiden innan som är värst. Efteråt kan man sörja, innan är det bara en väntan som gör en nästan tokig.

Du klarar det jag lovar.

Har du folk som kan vara med dig den dagen?

*Styrkekramar*

Som sagts, det är tiden innan som är värst. Man klarar det på något sätt även om hjärtat håller på att brista.:cry: Efteråt finns saknaden kvar men ändå en lättnad över att man tagit det enda rätta beslutet. Jag tror aldrig man slutar sakna dem, det kommer tillbaka lite då och då, men kommer väl blekna så småningom.
Hoppas du har någon med dig när det är dags.

Jag vet hur det känns, det är fruktansvärt men det går på något vis. Vi fick ta bort förra hästen akut på grund av benbrott, jag var knäckt och grät mig till sömns men nu 2 år efter minns jag honom med värme och glädje. Eventuellt måste jag snart fatta samma jobbiga beslut som du då min häst har återkommande skador. Jag håller med att det är bra att ha kort tid mellan beslut och handling för den tiden är hemsk. Efteråt kan man börja sörja och se till att ha bra människor omkring sig. Tänker på dig och skickar en styrkekram!

Jag tog bort min älskade häst i måndags så jag vet exakt vad du går igenom :cry:. Måste dock hålla med övriga det är ABSOLUT värst från beslutet är taget och den dag det ska hända. Jag grät i dagar innan och samma dag hon skulle åka tog jag en sista skrittur på henne i skogen i det värsta ösregn jag någonsin ridit i men det gjorde mig ingenting. Mina tårar rann om något ännu mer. Väl hemma skulle min man köra dit henne och när hon åkte fick jag nästan en panikattack fick svårt att andas och grät okontrollerat. Idag 2 dagar senare är det jobbigt att sitta och skriva detta men resten av dagen har gått bra. Gjort är gjort och jag måste vara tillfreds med mitt beslut......... Känner med dig och skickar styrkekramar!

Bild på min älskade :love:

th_IMGP63383.jpg

Tack till er alla som svarat!!! Det värmer verkligen! Jag kan inte förstå att det snart är dags

Imorgon är min sista hela dag tillsammans med min älskade Laban ❤ vi ska rida ut och mysa i skogen, han ska få galoppera på ängar och bara må gott och få göra de han älskar ❤ han ska få den bästa sista dagen, vi ska få den bästa sista dagen tillsammans ❤

Jag förstår inte hur jag ska kunna leva ett liv utan honom, han
Är mitt allt!!!!

Tiden från beslut har varit tuff med mycket tårar och har bara velat få det gjort på ett sätt, låter hemskt men detta är verkligen tortyr och mitt hjärta är i kras!!

Beklagar verkligen till er som förlorat era bästa vänner i livet. Jag ska försöka ta mig igenom detta. Har haft en underbar tid med min Laban och nu är tiden inne för han, att han ska få somna in och springa på gröna ängar utan smärta ❤

Styrkekramar! Man tar sig igenom det. Det är tungt och man tror att man ska gå sönder, men tillslut känns det långsamt bättre. Njut av tiden ni fick. Som sagt: Stor kram. :(

förstår dig, på måndag ska min tas bort, dock 26 år gammal så han har verkligen levt ett långt liv. men förra året fick jag ta bort min yngre häst bara 14 år gammal pga artros:( men som nån skrev innan man ser tillbaka på alla glada minnen och det är tiden innan som är jobbigast. när väl de är över och man accepterat det så vet man nog att det var rätt ändå.
kram till dig!

Det är absolut jobbigast innan precis som alla säger. Jag tog bort min egen uppfödning som bara blev 10 år förra året. Det var helt rätt beslut och i efterhand skulle jag tagit det långt tidigare. Natten innan fick jag en rejäl ångestattack, men det var nog mest för de spänningar detta innebar. Efteråt kändes det förstås väldigt tomt, men jag skaffade nästan direkt en ny och det var väldigt skönt!

Jag lider med dig..
I onsdags fick min älskade häst vandra vidare. Veckorna innan jag hade bestämt mig var fruktansvärt jobbiga. Jag var en dag fast besluten att göra en KS operation och nästa dag att ta bort hästen...
Jag ville denna gång (vid avlivningen) inte vara med själv utan lät min före detta hjälpa mig, vilket jag är mycket glad och tacksam över.
När jag vaknade idag kändes det tomt och tungt men också en lättnad då jag vet att min häst inte har ont längre och inte behöver gå igenom mer stress och smärta för att kanske ? bli bra. Men som många andra skriver var tiden innan helvetet i jämförelse.
Hoppas att du känner dig trygg och stark i ditt beslut- och att låta djuren lämna oss på ett värdigt sätt för deras skull är ett ansvartfullt och bra beslut.
Kramar från oss båda...

Hoppas att eran dag blev underbar!

Fortsätt gå jag är alldeles bakom dig.

Vänd dig inte om, du kommer inte att se mig där.

Jag är med dig, fast du inte ser mig.

Jag finns i dina tankar om dagen och i dina drömmar om natten.

Jag har det bra nu.

Så fortsätt att gå, för jag är alldeles bakom dig ändå

Hoppas att eran dag blev underbar!

Fortsätt gå jag är alldeles bakom dig.

Vänd dig inte om, du kommer inte att se mig där.

Jag är med dig, fast du inte ser mig.

Jag finns i dina tankar om dagen och i dina drömmar om natten.

Jag har det bra nu.

Så fortsätt att gå, för jag är alldeles bakom dig ändå

Fint! :cry:

Vet hur det känns och tänker på dig. Idag är det exakt ett år sedan jag fick ta bort min fina häst.

S2.png

Usch det är så hemskt nu!! Sömnlös natt, hjärtat i kras och de är helt overkligt!!!!

Men allt gick bra igår, Roger från hästkrematoriet var en klippa mot Laban <3

Saknar honom så fruktansvärt mycket, Han var och kommer alltid vara mitt allt. Kommer aldrig hitta en häst som honom. Vi hade dem bästa sista dagarna tillsammans då han fick göra det han älskar mest <3 han var så lycklig!!!! Kommer aldrig glömma min underbaraste bästa vän Laban <3

Jag beklagar! Hoppas du har sällskap av nån så du slipper vara ensam (om du inte vill det)
Tillåt dig själv att sörja så kommer smärtan lätta lite med tiden.
Ta hand om dig!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021
Hundhälsa Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med...
Svar
19
· Visningar
2 068
Senast: Milene
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det börjar bli dags, det är bara att inse att vi inte har så lång tid kvar tillsammans men bara tanken på det är så oerhört tung. Att...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: TeamLundVer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka