strawberrysylt
Trådstartare
Ja, som rubriken lyder.
Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt liten arbetsplats förvisso, men jag upplever att vi som jobbar är väldigt uppskattade och väl omhändertagna. Spontana lönehöjningar, bonusar och regelbundna check-ins runt hur vi upplever tillvaron och vad som kunde vara bättre.Ja, som rubriken lyder.
Ja, som rubriken lyder.
Jodå. Både nuvarande och förra chefen. Det frågas i alla fall hur vi mår och ojoj nu har det varit jobbigt, liten present, logga ut och vila eller ngt.Ja, som rubriken lyder.
Glömde tillägga: Han är också oerhört bra på att visa uppskattning genom att berömma oss när vi gjort något lite extra bra, litet som stort. Flera gånger om året dyker det upp spontana mail i inkorgen där det kan stå något i stil med "den där artikeln du skrev om X var riktigt bra, snyggt jobbat!" eller "bra jobbat med Projekt Y, pratade med kunden idag och de är otroligt nöjda. Klappa dig själv på axeln!".Min chef (som också är ägare till företaget, litet familjeföretag) må ha en del dåliga sidor, men han är helt fantastisk när det kommer till att ta hand om sin personal. Bara en sådan sak som att vi inte har någon policy för sjukdagar - behöver man ta ett par dagar ledigt p.g.a sjukdom är det bara att säga till, det är inget som någonsin skrivs in i något system eller liknande och det har aldrig märkts på lönen. Jag sjukanmäler mig väldigt sällan eftersom jag sällan är sjuk, men när jag väl gör det har jag absolut inga problem att få godkännande (och sympati!) även om anledningen "bara" är att jag sovit uselt och behöver ta eftermiddagen till att vila upp mig. Ibland är det till och med chefen själv som föreslår det av diverse skäl, att jag ska ta lite ledigt. Samme chef har även, flertalet gånger, skickat mail på temat "det är fint väder ute, ta ledigt resten av dagen och gå ut och njut av solen!". Återigen inget som märks på lönen eller något annat sätt.
Han är även bra på att ge oss mycket självständighet, säger sällan nej när man ber om fortbildning, kommer med spontana löneförhöjningar lite då och då, och är överhuvudtaget väldigt avslappnad och schysst när det gäller det mesta. Det enda jag saknar är mer regelbundna och organiserade medarbetarsamtal, han verkar främst förlita sig på att vi ska ta initiativ och säga till när det är något som skaver men det är inte alltid det lättaste.
Sedan är han extremt jobbig och frustrerande att jobba med på andra plan, men överlag är jag fantastiskt tacksam över min fina arbetsplats.
För det är aldrig chefens fel eller den usla organisationenBryr sig inte alls. Vi anställda mår skitdåligt. Arbetsplatsen flys och sjukfrånvaron är mkt hög.
Vi har gjort en undersökning av varför vi mår så dåligt och det är väldigt tydligt varför vi mår dåligt. Men chefernas enda svar på detta var 'vi behöver fortsätta analysera problemet'.
För det är aldrig chefens fel eller den usla organisationen