Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står i Jaktvårdslagen och gäller ALLA hundar. Och det kallas faktiskt för "Hundförbud" i lag texterna.Nämen helt seriöst, var står det att det är TVÅNG PÅ KOPPEL???
Som koplade räcker att hunden är i förarens omedelbara närhet, typ går fot. Flexikoppel duger INTE då hund och förare kan komma för långt ifrån varandra.ansåg att om vi har våra hundar lösa och de går i en radie av 2 meter runt oss så
Inte ens jakträttsinnehavaren får ha lösa hundar på sina marker under hundförbudstid.Likaså kan ju inte en hundrädd klampa in i mitt hem eller in på min mark och skrika för att mina hundar är lösa, när det är de som gör intrång.
Jag gillar inte att trampa i det, det blir så kladdigt och luktar så illa. Och så sprider det mask till barn som inte riktigt håller koll på om de stoppar händerna i munnen eller ej. Eftersom det inte verkar som om hundägare maskar av sina hundar tillräckligt.Sen förstår jag inte varför många är så rädda för hundskit.