Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är det "någon annans" ansvar, i det här fallet kommunens, att ta hand om bajset efter din hund? Det borde du väl ta hand om själv? Det är ju som om jag skulle låta mina ungar skita på gatan och klaga på bristen på barntoaletter. Eller strunta i att sätta blöjor på minstingen, för att det inte finns Bebis-latriner.
Ja men det är väl lika fel det. Man kan väl inte påstå att bara för att gruppen småbarnsföräldrar gör fel, så kan gruppen hundägare automatiskt få göra fel.Föräldrar brukar vara ordentligt duktiga på att dumpa deras barns blöjor på massa otrevliga ställen om det inte finns en soptunna i närheten. Det är bara att titta i skogar längs med vägar, stränder osv. Ibland orkar de inte ens gå ut till soptunnan utan lägger dom i trapphuset
Dessutom så är det farligt p.g.a. halkrisken.
Då tycker inte jag att du skall ha hund. För det är ju som att skaffa barn och vägra byta blöjor!Jag vägrar gå längre sträckor med plastpåsar innehållande bajs i handen tills jag kommer till en latrin eller papperskorg/soptunna.
Jag tycker att det var en mycket vettig sak för Polisen att ha för sig. Ty det händer alldeles för mycket olyckor med hund. Och jag tror att många hundägare tycker att det är bra att slippa träffa på lösa hundar.Men så läste jag i lokaltidningen att det är koppeltvång i hela kommunen där vi bor med ett undantag, brukshundklubben, och att polisen ska patrullera på en relativt välbesökt gångväg och ge hundägare som har sin/sina hundar lösa böter på 600:-
Va fan, nu får det väl vara nog!!!
Har inte polisen vettigare saker för sig?!!
En attityd som denna hos hundägare är oftast orsaken till att det verkligen blir kopplingstvång för alla hundar. Vilket är synd för dem som sköter sig och svarar trevligt.Personligen hade jag bett honom fara åt he*vete och sticka ur parken och sätta sig på sin balkong om han inte gillar lösa hundar!
Jag tycker att det var en mycket vettig sak för Polisen att ha för sig. Ty det händer alldeles för mycket olyckor med hund. Och jag tror att många hundägare tycker att det är bra att slippa träffa på lösa hundar.