P.r.e. (andalusier)

Sea

Trådstartare
Jag ska kanske kopa en hast har i Spanien och undrar:Vad skulle ni tanka er att betala for en 4 arig andalusier valack som ar riden i drygt ett halvar. Har fina ganarter som han bar sig bra i. Lugn och snall men samtidigt framat. Har dock sweetitch (eksem) men det blir bra om han flyttar.
Sa nu undrar jag va som ar ett skalingt pris for honom. Hoppas att ni kan hjalpa mig med det!

Sv: P.r.e. (andalusier)

hej! första frågan är det papper på hästen?
Vad säger att eksemen kommeratt försvinna?
vad är det för stam på honom.
färg? Det är viktiga frågor som man måste veta innan man kan säga vad som är ett bra pris på en P.R.E
Det skillnad i pris på så kallad Andalusier=korsningshäst eller en ren P.R.E
:smirk:
hälsningar tesora ;)

Sv: P.r.e. (andalusier)

Han har papper och borde val da vara renrasig..?
Just nu ar han morkgra/brun men kommer att bli en mork skimmel, mest gra alltsa.
Eksemen kommer att forsvinna om han flyttar fran spanien eftersom insekten som orsakar dem inte finns i norden. Jag har talat med folk som har erfarenhet av sweet itch och de sager att de bara har god erfarenheter av att flytta hastarna. Har sjalv sett skillnaden pa en annan hast.
Hoppas att du kan ge mig ett ungefarligt svar nu! // Sofia

Liknande trådar

Avel Har lite funderingar jag hoppas kan få respons och erfarenhet kring. Jag är dressyrintresserad och har kollat lite på det "spanska...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 778
Senast: Fleta
·
A
Ekonomi & Juridik Skriver från ett utlänskt tangentbord, så inga å, ä och o da det blir for omstandigt.. Tillhor den hastlosa gruppen av manniskor som...
Svar
1
· Visningar
1 527
Senast: Zephira
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan Hej! Jag star infor att skaffa min forsta hast :) Har ridit hela mitt liv och haft hastar 'som min egen' men aldrig agt nagon med...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Soppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama