B
BJÖRKIS
Först nu har jag haft tid att sätta mig vid datorn, det gick inget vidare i Norge, Nariaat förlorade sin ryttare efter att varit nära att gå omkull, vad som hände har vi fått olika uppgifter på, några ryttare säger att han blev påriden ifrån vänster, andra säger att hans ryttare skulle gå emellan en lucka som inte va tillräckligt bred. I vilket fall som helst var det väldigt tråkigt, men jag är mest tacksam för att han inte slog runt, han har inga synliga skador, inte ont när jag klämmer och trycker, är pigg och glad. På Måndag kommer kiropraktorn och går igenom honom och brorsan, det är rutin och känns verkligen extra viktigt nu när detta hände. Men som det ser ut idag blir det Kriteriet på Söndag, kan väl erkänna att jag är lite nervig inför detta löp, jag hoppas att Nariaat inte tog alltför illa vid sig i psyket efter att varit nära o slå runt, det var inte alls trevligt. Men han är precis som vanligt hemma iaf så vi hoppas på en bra placering, vi mötte en 3-åring i Göteborg som kom fort på slutet, den har jag mest respekt för, Nariaat är sprinter och 1600 m DT är nog vad han precis står, han är mer explosiv än stark.
Nogge blev väldigt nervös i ledvolten och slet sig från maken, som för övrigt va mer svettig än hästen efter att ha gått i ledvolten med honom. Han slet sig och uppförde sig som ett svin, blir blockerad och okontaktbar, en otäck känsla. Han kommer bara att springa Kriteriet oxå sen blir det distans för hans del, vågar inte riskera att han blir "knäpp" i skallen av löpen, det är nog inte hans grej, vill inte att någon av mina hästar ska bli så nervösa att de inte kan uppföra sig.
För övrigt ska jag och maken åka o titta på Engelskt Fullblod på Tisdag, en helbror till Desert Star, ser verkligen fram mot detta, det känns redan som om han står hemma, .
Men resan och allt runtomkring i Norge va bra tycker jag. Vi får vara glada att Nariaat är med oss hem.
Kramar
Nogge blev väldigt nervös i ledvolten och slet sig från maken, som för övrigt va mer svettig än hästen efter att ha gått i ledvolten med honom. Han slet sig och uppförde sig som ett svin, blir blockerad och okontaktbar, en otäck känsla. Han kommer bara att springa Kriteriet oxå sen blir det distans för hans del, vågar inte riskera att han blir "knäpp" i skallen av löpen, det är nog inte hans grej, vill inte att någon av mina hästar ska bli så nervösa att de inte kan uppföra sig.
För övrigt ska jag och maken åka o titta på Engelskt Fullblod på Tisdag, en helbror till Desert Star, ser verkligen fram mot detta, det känns redan som om han står hemma, .
Men resan och allt runtomkring i Norge va bra tycker jag. Vi får vara glada att Nariaat är med oss hem.
Kramar