Teoriböckerna är guld, är man osäker finns släpvagnskalkylen ->
https://slpvkalk.transportstyrelsen.se/extweb/Slapvagnskalkylator/Slapvagnskalkylator.aspx
Där kan du knappa in regnr på bil och släp, samt din behörighet och vad du får dra eller inte dra med den kombinationen. Mycket användbar länk.
Sen när det gäller själva körningen. Det beror lite på vad för slags släp man har efter bilen, men genrellt sett kan man säga att man bör ta ut svängarna lite mer, än man gör när man kör utan släp.
När det kommer till backningen, det bästa är att öva, öva, öva, finns inga genvägar sen ta det lugnt och inte stressa. Blir det jobbigt, lägg i bromsen, kliv ur bilen och gå ett varv runt, analysera hur du ska göra för att få släpet dit du vill.
Så fick jag göra när jag skulle lära mig.
I och för sig övade jag med lastbilssläp (då jag tog CE), men i grund och botten är principerna samma.
Att köra framåt är väldigt sällan ett problem, det går att öva med ett släp du får dra efter bilen på B-kort om du ej har tillgång till handledare och tyngre släp som kräver mer behörighet än B, ofta utökat B eller BE.
Går även att ta några lektioner på körskolan för att få hjälp med grunderna om man ej har tillgång till bra handledare privat.
Det är nog det jag kan tipsa om.